هفته بزرگداشت شمس تبریزی در خوی
هفته بزرگداشت شمس تبریزی در خوی

آقای سیوانی فرماندار خوی در نشست خبری هفته نگو داشت شمس تبریزی گفت ؛ از دوم تا هشتم مهرهفته نگو داشت شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین نامگذاری شده و به این منظور برنامه های فرهنگی هنری و علمی ویژه ای در نظر گرفته شده است وی افزود ؛ این هفته با حضور۴۵۰ نفر از […]

shamsآقای سیوانی فرماندار خوی در نشست خبری هفته نگو داشت شمس تبریزی گفت ؛
از دوم تا هشتم مهرهفته نگو داشت شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین نامگذاری شده و به این منظور برنامه های فرهنگی هنری و علمی ویژه ای در نظر گرفته شده است
وی افزود ؛ این هفته با حضور۴۵۰ نفر از اندیشمندان ، صاحبنظران ، فعالان حوزه عرفان و ادب ایرانی اسلامی ومقامات برجسته فرهنگی و علمی کشورمان و هنرمندان در سه بخش علمی ، فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاههای ملی در مقبره شمس تبریزی و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار میشود .
سیوانی تصریح کرد ؛برای برگزاری همایش علمی شمس تبریزی ۲۱۶ مقاله از صاحبنظران با محوریت شمس و مولانا از سراسر کشور مان به دبیرخانه همایش رسیده که از بین این مقالات ۸ مقاله برتر روزهای هفتم و هشتم مهر دربخش علمی همایش بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد
.

آقای کبیری مدیرعامل مقبره شمس تبریزی هم در این نشست خبری گفت ؛
برگزاری نمایشگاههای آثار هنرهای تجسمی ، خوشنویسی با حضور هنرمندان برجسته ، موسیقی و آواز سنتی ایرانی با محوریت شمس و مولانا و عرفان اسلامی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی استانهای کشور
را از جمله برنامه های فرهنگی و هنری این هفته است.

فتاح کبیری گفت:اجرای برنامه‌های بزرگداشت شمس تبریزی به تبع نام‌گذاری ایام آن از از دوم هشتم روز ۷ مهر ماه مهر ماه در شهر خوی برگزار می‌شود.

کبیری با اشاره به نقش رسانه‌ها در معرفی مفاخر علمی و تاریخی شهر خوی تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در این مسیر در عمل به تکلیف بزرگ خود در شناساندن چهره‌های بین‌المللی خوی قدم‌های بزرگی بردارند و تولیت شمس تبریزی را در این راه همراهی کنند.

کبیری گفت ؛ این هفته به همت تولیت مقبره شمس تبریزی و همکاری استانداری آذربایجان غربی ، فرمانداری خوی وشورای اسلامی و شهرداری خوی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و کردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.
وی افزود ؛در این هفته بیش از ۲۰ تن از هنرمندان برجسته سینما ، تئاترو موسیقی سنتی کشورمان و چند میهمان هنرمند خارجی در مقبره شمس تبریزی حضور خواهند یافت .

وی گفت: قرائت پیام آیت‌الله جوادی آملی، سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنرانی استانداران آذربایجان غربی و شرقی، افتتاح کتابخانه تخصصی شمس تبرزی از برنامه‌های روز اختتامیه این هفته است.


شمس تبریزی عارف مشهور ایران درهفتم هجری قمری و مراد و استاد مولانا شاعر بزرگ عرصه عرفان وصاحب اثر دیوان شمس ومثنوی و معنوی است که وجود تربت این عارف برجسته جهانی ۱۵ سال قبل در خوی به اثبات رسید و همه ساله بارکاهش میزبان علاقمندان به عرفان ناب ایرانی و اسلامی است.