تردد روزانه ۱٫۴ میلیون خودرو و موتورسیکلت در تبریز
تردد روزانه ۱٫۴ میلیون خودرو و موتورسیکلت در تبریز

ناصر میکائیلی در نشست مشترک با آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اکنون بیش از ۹۵۰ هزار وسیله نقلیه در آذربایجان‌شرقی تردد می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد، بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه فقط در تبریز رفت و آمد دارند، ضمن اینکه آمار موتورسیکلت‌های استان نیز بیش از ۴۵۰ هزار وسیله است که ۲۵۰ […]

ناصر میکائیلی در نشست مشترک با آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اکنون بیش از ۹۵۰ هزار وسیله نقلیه در آذربایجان‌شرقی تردد می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد، بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه فقط در تبریز رفت و آمد دارند، ضمن اینکه آمار موتورسیکلت‌های استان نیز بیش از ۴۵۰ هزار وسیله است که ۲۵۰ هزار مورد از آنها در تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کل کشور ۱۷ هزار نفر در سوانح رانندگی فوت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمار تلفات کودکان که دانش‌آموزان نیز در این آمار گنجانده می‌شوند، بیش از ۳ هزار نفر است که باید توجه بیشتری به ایمنی وسایط نقلیه صورت گیرد.

فرمانده پلیس راهور آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سرویس مدارس در آموزش و پرورش، بر اهمیت کنترل ایمنی سرویس‌های مدارس تاکید کرد و گفت: داشتن بیمه نامه و برگه معاینه فنی ویژه سرویس مدرسه، مجهز بودن به جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاء حریق و دارا بودن برچسب سرویس مدارس از مواردی است که برای تامین امنیت خاطر دانش آموزان و خانواده‌ها باید رعایت شود.

میکائیلی با بیان اینکه تعداد سرنشینان سرویس مدارس باید بر اساس ظرفیت مندرج در کارت خودرو باشد، افزود: در صورتی که در تصادفات، راننده سرویس مقصر باشد، گواهی صلاحیت وی ضبط خواهد شد و در صورت تکرار تخلفات حادثه‌ساز نیز از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

ناصری، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، با تاکید بر ضرورت احراز صلاحیت رانندگان سرویس مدارس استان، تصریح کرد: در مدرسه و منزل کار تربیتی روی دانش آموزان همیشه برقرار است ولی خلاء موجود بین خانه و مدرسه بر اهمیت انتخاب مناسب رانندگان سرویس می‌افزاید.

وی افزود: برخی جرایم، بزه‌ها و آدم ربایی‌ها بر اثر کوتاهی رانندگان اتفاق می‌افتد که باید برای این موضوع پیش‌بینی حداکثری صورت می‌گیرد.

ناصری با بیان اینکه شرکت‌های تامین کننده سرویس مدارس باید در انتخاب راننده و خودروی مناسب، حساسیت لازم را داشته باشند، گفت: این موضوع آرامش و اطمینان خاطر خانواده‌ها را در پی دارد.

منبع: روابط عمومی آموزش پرورش استان آذربایجان شرقی