مجید قدمی صبح امروز در حاشیه نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امسال برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مدنظر قرار داده‌ایم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم با یک برنامه جامع و فراگیر زمینه تحصیل دانش‌آموزان با شرایط خاص را در مدارس عادی و […]

مجید قدمی صبح امروز در حاشیه نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امسال برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مدنظر قرار داده‌ایم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم با یک برنامه جامع و فراگیر زمینه تحصیل دانش‌آموزان با شرایط خاص را در مدارس عادی و استثنایی فراهم کنیم.

وی به تدوین کتاب‌های درسی در تمامی گروه‌های تحصیلی اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی که انجام شده ما در سال تحصلی جدید مشکل کتاب برای دانش‌آموزان استثنایی نخواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما سعی کردیم تا دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا را به همراه دانش‌آموزانی که داراری مشکل حرکتی هستند در مدارس عادی و در قالب سیستم فراگیر تحت پوشش برده و دانش‌آموزان با شرایط ویژه را به امر تحصیل و تهذیب سوق دهیم.

قدمی تصریح کرد: عده‌ای از دانش‌آموزان خودآموز تحصیل می‌کنند که ما در همه استان‌ها سعی کردیم تا برای این دانش‌آموزان پروژه‌های آموزشی و لوح‌های مورد نظر را تهیه کنیم تا افراد کم بینا بتوانند از آموزش‌های منظم و مستمر بهره‌مند شوند.

این مسئول افزود: ما در بخش ارائه خدمات به دانش‌آموزان در استان‌های محروم سعی کردیم تا با تامین اعتبار مورد نیاز تجهیزات و امکانات اساسی آنها را فراهم کنیم به طوری که تمام سعی و تلاش سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر این است تا دانش‌آموزان با شرایط ویژه به راحتی تحصیل کرده و امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم آید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: با هماهنگی مراکز درمانی و حمایتی که بیمه‌ها انجام می‌دهند ما سعی داریم تا وسایل و امکانات توانبخشی را در اختیار دانش‌‌آموزان قرار دهیم تا آنها به راحتی بتوانند با استفاده از این امکانات ادامه تحصیل بدهند.

قدمی برنامه جدید سازمان آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی دانش‌آموزان با مصرف مستمر دارو اعلام کرد و گفت: ما در همه استان‌ها به شناسایی تعداد این دانش‌آموزان که به صورت مستمر دارو مصرف می‌کنند اقدام کردیم تا حمایت واقعی از این دانش‌آموزان در تامین داروها و استفاده به موقع آن انجام شود.

 وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ناشنوایی که به کاشت حلزون نیاز دارند قرار است در مدارس استثنایی و ویژه شناسایی شده و نسبت به کاشت حلزون آنها هماهنگی‌ها انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از رایگان بودن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس استثنایی و شرایط ویژه در کشور خبر داد و یادآور شد: یکی از این استان‌ها که ما سعی کردیم تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را تامین کنیم استان اردبیل است که ما تصمیم گرفتیم در این زمینه‌های گام‌های اساسی و مثبتی را برداریم.

قدمی در پایان سخنان خود عنوان کرد: ما در هر سه حوزه توانبخشی، رفاهی و آموزشی سعی‌مان بر این است تا با افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات با عنایت دولت تدیر و امید به ویژه در مناطق محروم خدمات مطلوب‌تری را انجام دهیم.