تشکیل اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر ذبح دامها در آذربایجان غربی
تشکیل اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر ذبح دامها در آذربایجان غربی

کامیار داهیم اظهار داشت: باتوجه به فرا رسیدن عید قربان به منظور حفظ سلامت و تأمین بهداشت عمومی جامعه اکیپ‌های ویژه نظارت و بازرسی دامپزشکی آذربایجان غربی در تمام شهرهای استان مستقر شده‌اند. وی با بیان اینکه در این ایام شاهد افزایش قربانی کردن دام توسط مردم هستیم، تصریح کرد: این اکیپ‌ها که در قالب […]

زثکامیار داهیم اظهار داشت: باتوجه به فرا رسیدن عید قربان به منظور حفظ سلامت و تأمین بهداشت عمومی جامعه اکیپ‌های ویژه نظارت و بازرسی دامپزشکی آذربایجان غربی در تمام شهرهای استان مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این ایام شاهد افزایش قربانی کردن دام توسط مردم هستیم، تصریح کرد: این اکیپ‌ها که در قالب ناظران شرعی و اکیپ‌های بازرسی فعالیت ندارند، بر نحوه ذبح دام و بر رعایت بهداشت دامها نظارت خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از استقرار این ناظران در کشتارگاه‌های دامی، محل فروش دامها و نقاط مختلف شهر خبر داد و اعلام کرد: در این خصوص ناظرین علاوه بر نظارت شرعی بر کشتار دامها، انها را از نظر آلودگی به عوامل بیماری‌زا به‌ویژه بیماریهای مشترک بین انسان و دام مورد نظارت قرار خواهند داد.

این مسئول با اشاره به زمان فعالیت این ناظران، اظهار داشت: ناظران شرعی و بهداشتی دامپزشکی آذربایجان غربی که در قالب ۸۸ اکیپ هستند از ساعت هفت تا ۱۳ فردا خدمات خود را ارائه خواهند کرد.

داهیم با بیان اینکه همشهریان می‌توانند در زمینه قربانی کردن دام از این ناظران کمک بگیرند، تصریح کرد: علاوه بر این ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی نیز در اداره دامپزشکی آذربایجان غربی مستقر و آماده پاسخگویی به شهروندان است.

وی با اشاره به ارائه خدمات در ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی، خاطرنشان کرد: این ستاد با شماره تلفن ۲۷۷۴۶۹۹ – ۰۴۴۳ آماده ارائه خدمات به هم‌استانی‌ها است.

منبع:فارس