رئیس‌جمهور گفت: اگر ما امروز در برابر دنیا می‌توانیم با صدای رسا و با قدرت در حفظ حقوق‌مان حرف بزنیم به خاطر این است که ۸ سال ایستادگی کردیم و دنیا ما را به‌عنوان یک ملت مقاوم می‌شناسد. حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد که در […]

رئیس‌جمهور گفت: اگر ما امروز در برابر دنیا می‌توانیم با صدای رسا و با قدرت در حفظ حقوق‌مان حرف بزنیم به خاطر این است که ۸ سال ایستادگی کردیم و دنیا ما را به‌عنوان یک ملت مقاوم می‌شناسد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در دومین کنگره ملی تجلیل از جانبازان ۷۰ درصد که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: هدف شما جانبازان حفظ انقلاب و دین، عزت کشور و ناموس این مردم بود.

وی با بیان اینکه نیت شما در ۸ سال دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت بود، افزود: این نیت که حفظ اسلام و یاری دین خدا و حراست از سرزمین اسلامی و حفظ شرف و عزت مردم بود، همواره بی‌پایان است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: شما ایثارگران، جانبازان به دنیا اعلام کردید که ملت ایران، ملتی مقاوم، صبور و شجاع است و به هیچ وجه از حقش نمی‌گذرد، تسلیم نمی‌شود و ذلت را نمی‌پذیرد.

روحانی ادامه داد: وقتی در این کشور لبخند بر لبان مردم باشد و انقلاب و عزت ما حفظ شود، ایثارگر و جانباز به هدفش رسیده است و ما باید در این راستا دست به‌دست هم دهیم و از این هدف نگه‌داری کنیم.

وی با اشاره به زمان پیروزی انقلاب تصریح کرد: خیلی روزهای سختی در آن دوران داشتیم و امام بسیار تنها بود و شما نگذاشتید اسلام و امام تنها بمانند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنگ ایران و عراق تنها به صدام و این کشور ختم نمی‌شد، بلکه دنیا در برابر ما آمده بود، گفت: ما و شما در برابر دنیا ایستادیم و یک جانباز و ایثارگر در مقابل یک توطئه جهانی ایستادگی و مقاومت کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز در برابر دنیا می‌توانیم با صدای رسا و با قدرت در حفظ حقوق‌مان حرف بزنیم به خاطر این است که ۸ سال ایستادگی کردیم و دنیا ما را به‌عنوان یک ملت مقاوم می‌شناسد.

وی ادامه داد: اگر در آن ۸ سال تسلیم می‌شدیم، باید هر روز در برابر بیگانگان تسلیم می‌شدیم و آن مقاومت باعث شد هر روز عزتی برای ما پیش از گذشته برای ما به ارمغان بیاورد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اینکه ما می‌توانیم در برابر قدرت‌های دنیا بنشینیم و حرف بزنیم به خاطر این است که ملت بزرگ و ایثارگری داریم.

روحانی گفت:‌ آن‌ها زور، امکانات، پول و مادیات زیادی دارند، البته ما یک چیزی داریم که آنان ندارند و آن ویژگی امید به قدرت الهی است.

وی تأکید کرد: خدماتی که دولت به جانبازان و خانواده شهدا می‌دهد، خدمتی نیست که قابل ذکر باشد. تمام خدماتی که حتی کل نظام به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا ارائه می‌کند، ناچیز است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما امروز به‌وجود شما افتخار می‌کنیم و خدا را شاکریم که از برکت وجود شما برخورداریم.

روحانی با بیان اینکه شما سند بزرگ ایستادگی ملت ایران و سند صبر و مقاومت و عزت ملت ایران هستید، تأکید کرد: شما جانبازان و ایثارگران شهیدان زنده ما هستید.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند شما تابلو تمام‌نمای ایثار و ایستادگی در میان جامعه هستید، افزود: امیدواریم بتوانیم عزتی که شما برای این مملکت به ارمغان آوردید را روز به روز در ابعاد وسیع‌تر گسترش دهیم.

روحانی با اشاره به شرایط منطقه و ناامنی‌هایی که در برخی کشورها وجود دارد، تأکید کرد: ایران در سایه ملت بزرگ و رهبری مقتدر امن‌ترین کشور منطقه است، ثبات و امنیت در کشور به افتخار شماست.

رئیس جمهور با اشاره به زمان دوران جنگ گفت: در یک عملیاتی مشاهده کردم که فرزندان رؤسای هر سه قوه حضور دارند و در آن روز بسیار از این موضوع خوشحال بودم که همه در کنار هم هستیم و از کشور دفاع می‌کنیم و الحمدالله در آن زمان کنار هم بودیم و امروز هم در کنار هم هستیم، انسجام، وحدت و یکپارچگی ما موجب موفقیت در صحنه‌های مختلف خواهد شد.

منبع: فارس