بخش تولید و صنعت آماده پساتحریم باشد
بخش تولید و صنعت آماده پساتحریم باشد

اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان این حل مساله هسته‌ای زمینه همکاری با کشورهای مختلف را فراهم می‌کند، بر آماده بودن بخش‌های تولیدی و صنعتی برای دوران پساتحریم تاکید کرد. وی گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبری بر رفع وابستگی به درآمدهای نفتی، باید اهتمام بیشتری در […]

اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان این حل مساله هسته‌ای زمینه همکاری با کشورهای مختلف را فراهم می‌کند، بر آماده بودن بخش‌های تولیدی و صنعتی برای دوران پساتحریم تاکید کرد.

وی گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبری بر رفع وابستگی به درآمدهای نفتی، باید اهتمام بیشتری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های داخلی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های مهم کشور برای دوران پس از تحریم دانست و گفت: توسعه این بخش جزو اولویت‌های سند تدبیر توسعه استان است و مدیران مرتبط با این بخش باید طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی پروژه‌های معدنی را برای ارایه به سرمایه‌گذاران خارجی آماده کنند.

وی با اشاره به این که در گذشته تعدادی از پهنه‌های معدنی استان بدون انجام مناقصه و با ترک تشریفات واگذار شده است، بر انجام مناقصه واگذاری معادن تاکید کرد.

جبارزاده همچنین با بیان این که رعایت مسایل زیست‌محیطی از اولویت‌های دولت یازدهم است، اظهارکرد: برگزاری مناقصه پهنه‌های معدنی قبل از اخذ مجوز محیط زیست به معنای نادیده گرفتن مقررات زیست‌محیطی نیست و در صورت واگذاری پهنه به سرمایه‌‌گذار این موارد لحاظ خواهد شد.

وی، توسعه صنعتی و معدنی استان را نیازمند همراهی همه مدیران دانست و در عین حال بازتعریف برخی هسته‌های کلیدی این بخش در قالب سند تدبیر توسعه را مورد تاکید قرار داد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع تامین اعتبار پروژه‌های سند تدبیر توسعه بر لزوم تشکیل کمیته تامین اعتبار در این خصوص تاکید کرد.

جبارزاده، راه‌اندازی گمرک کارگو و هاب پستی را ظرفیتی برای افزایش تعاملات تجاری استان با کشورهای دیگر دانست و افزود: معرفی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش نیز می‌‌تواند عامل دیگری برای جذب تجار و گردشگران خارجی شود.

وی با اشاره به ابلاغ ۱۳ میلیارد ریال اعتبار جدید برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به استان گفت: دو میلیارد ریال از این میزان برای تجهیز بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ابتدای سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید از افزایش جایگاه استان از رتبه ۳۱ به دوم در شاخص‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم نسبت به دولت گذشته خبر داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این نشست گزارشی از روند اجرای پروژه‌های بخش صنعت و معدن استان در قالب سند تدبیر توسعه ارایه کرد.

فرماندار آذرشهر نیز اقدامات انجام یافته برای تحقق اهداف سند تدبیر توسعه این شهرستان را تشریح کرد.

ایسنا