افزایش توان پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز/ ۱۲۵۰ عملیات برون مرزی از تبریز
افزایش توان پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز/ ۱۲۵۰ عملیات برون مرزی از تبریز

امیر حمید واحدی ظهر امروز در نشست خبری مشترک فرمانده سپاه عاشورا و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته دفاع مقدس از برنامه‌های توسعه‌ای و دفاعی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز خبر داد.  وی با بیان اینکه پایگاه دوم شکاری شهید فکوری ۳۰ شهید خلبان تقدیم دفاع مقدس کرده است، […]

امیر حمید واحدی ظهر امروز در نشست خبری مشترک فرمانده سپاه عاشورا و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته دفاع مقدس از برنامه‌های توسعه‌ای و دفاعی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز خبر داد.

 وی با بیان اینکه پایگاه دوم شکاری شهید فکوری ۳۰ شهید خلبان تقدیم دفاع مقدس کرده است، گفت: ۱۳۰ نفر مجموع شهدای پایگاه شهید فکوری در دفاع مقدس است.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری یادآور شد: فرماندهان بزرگی در این پایگاه بودند و ماموریت‌های بزرگی انجام دادند و در حال حاضر نیز این پایگاه وظیفه حفاظت از سر ایران و بخش‌های از کردستان را بر عهده دارد و آمادگی ما بسیار بهتر از گذشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم جنگی پیش نیاید اما در صورتی که جنگی پیش بیاید با تمام توان با دشمن مقابله خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری خاطرنشان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای خوبی در این پایگاه انجام شده و در حال حاضر قدرت دفاعی بالایی داریم که هر گونه تجاوزی را دفع خواهیم کرد.

وی به فرماندهان برجسته این پایگاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در کنار امیر شهید فکوری برادران دل‌حامد از خلبانان برجسته تبریز و  کشور که در زمان رژیم شاه از کشور خارج شده بودند پس از حمله رژیم بعثی به کشور بازگشته و  در راه دفاع از کشور شهید شدند.

امیر واحدی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در انعکاس توان دفاعی کشور و نیروهای مسلح گفت: به لحاظ مسائل امنیتی برخی مسائل قابل ذکر نیست اما توان خوبی در حراست از مرزهای کیان اسلامی داریم.

وی با اشاره به تعداد ماموریت‌های پایگاه دوم شکاری شهید فکوری در دفاع مقدس گفت: ۱۱ هزار ماموریت انجام شد که شامل پروازهای مختلف بوده که هزار و ۲۵۰ ماموریت‌های برون مرزی بوده است.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز گفت: یادواره شهید فکوری همزمان با سالگرد شهادت این امیر در تبریز برگزار می‌شود.