تخریب باغ بُنَـک‌داریان /از شایعه تا واقعیت
تخریب باغ بُنَـک‌داریان /از شایعه تا واقعیت

محمدحسین حسن‌زاده، با اعلام این خبر اظهار کرد: باغ‌ بنک‌داریان، از مجموعه‌های ارزشمند و قدیمی باغ شهر تبریز، همگام با اجرای پروژه‌ مسیرگشایی برق‌لامع توسط شهرداری منطقه چهار تبریز، به صورت اساسی سامان‌دهی می‌شود. وی با تاکید بر این‌که سامان‌دهی محدوده این باغ، توام با حفاظت از فضای درختان مجموعه و بخش قدیمی باغ خواهد […]

IMG_6364

محمدحسین حسن‌زاده، با اعلام این خبر اظهار کرد: باغ‌ بنک‌داریان، از مجموعه‌های ارزشمند و قدیمی باغ شهر تبریز، همگام با اجرای پروژه‌ مسیرگشایی برق‌لامع توسط شهرداری منطقه چهار تبریز، به صورت اساسی سامان‌دهی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که سامان‌دهی محدوده این باغ، توام با حفاظت از فضای درختان مجموعه و بخش قدیمی باغ خواهد بود، گفت: به همین منظور، شناسنامه جامعی از وضعیت درختان موجود تدوین شده است؛ همچنین ملاحظات لازم برای پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی به درختان، به عمل آمده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از دیواره ضلع شرقی باغ در جریان مسیرگشایی، مورد بازنگری قرار گرفته که البته این اقدام، تداخلی با درختان باغ و ساختار قدیمی باغ نداشته است.

وی افزود :تغییر مسیر بطرف شرق برای حفاظت از ساختمان تاریخی و باغ و درختان از أصول رعایت شده این پروژه است.

حسن‌زاده اظهار امیدواری کرد با اصلاح هندسی محدوده‌های مجاور باغ و همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای تملک خانه‌قدیمی موجود در باغ بُنُـک‌داریان، این باغ در آینده‌ای نزدیک به یک مجموعه ارزشمند و سرسبز با کارکرد فرهنگی و تاریخی، تبدیل شود.