بنابر این گزارش، هزاران خانواده عشائر شعیطات پس از یکسال تبعید در بیابانهای استان دیرالزور از روز گذشته از سوی فرماندهی کل نیروهای داعش اجازه یافتند تا به خانه و کاشانه خود باز گردند. با بازگشت تدریجی این عشائر، منابع خبری از کشف یک گور دسته جمعی در حاشیه شهر ابوحمام خبر داده اند. این […]

بنابر این گزارش، هزاران خانواده عشائر شعیطات پس از یکسال تبعید در بیابانهای استان دیرالزور از روز گذشته از سوی فرماندهی کل نیروهای داعش اجازه یافتند تا به خانه و کاشانه خود باز گردند.

با بازگشت تدریجی این عشائر، منابع خبری از کشف یک گور دسته جمعی در حاشیه شهر ابوحمام خبر داده اند. این گور متعلق به صدها تن از قربانیان داعش از عشائر شعیطات هستند که در پی درگیریهای خونین سال گذشته با نیروهای داعش توسط تروریستها دستگیر و در بیابانهای حاشیه این شهر قتل عام و در گورهای دسته جمعی دفن شده اند.
۱۱۱۱ ۱۱۱اختلافات میان داعش و عشائر شعیطات به حمایت این عشائر از گروههای تروریستی القاعده و ارتش آزاد و استنکاف آنها از بیعت با ابوبکر البغدادی رهبر داعش باز می گردد که پس از اولتیماتوم داعش نبردهای خونینی میان دو طرف در گرفت که به کشته شدن صدها نفر منجر شد. داعش پس از محاصره محل سکونت این عشیره، آن را به کنترل خود درآورده و حداقل ۸۰۰ تن از جوانان آن را اعدام کرد. انتشار تصاویر اعدام فجیع جوانان این عشیره موجی از محکومیت و واکنشها را در رسانه ها به دنبال داشت.

منبع:مشرق