ساخت مدرن‌ترین شهربازی شمال غرب کشور در اورمیه
ساخت مدرن‌ترین شهربازی شمال غرب کشور در اورمیه

محمد حضرت‌پور امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری جشنواره انگور که به همت شهرداری اورمیه در دهکده ساحلی چی‌چست برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه به‌زودی شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی‌چست ایجاد می‌شود، هفته آینده دستگاه‌های این شهربازی، از کشور ایتالیا و از طریق گمرک اورمیه وارد شهر شده و تا […]

n00219260-bمحمد حضرت‌پور امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری جشنواره انگور که به همت شهرداری اورمیه در دهکده ساحلی چی‌چست برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه به‌زودی شهربازی مدرن در دهکده ساحلی چی‌چست ایجاد می‌شود، هفته آینده دستگاه‌های این شهربازی، از کشور ایتالیا و از طریق گمرک اورمیه وارد شهر شده و تا ۱۲ فروردین سال آینده نیز به‌طور رسمی افتتاح می‌شود.

شهردار اورمیه گفت: هدف‌گذاری شهرداری اورمیه برای ایجاد این شهربازی، این است که تا شعاع ۲۵۰ کیلومتری این دهکده بتواند به جذب گردشگر و مسافر اقدام کند.

وی با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری جشنواره انگور اورمیه تصریح کرد: ایجاد فضایی شاد در بین آحاد مختلف مردم و توسعه گردشگری و نیز معرفی ظرفیت‌های استان و به‌ویژه شهر ارومیه از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره به‌شمار می‌رود.

حضرت‌پور افزود: آذربایجان‌غربی و به‌تبع آن ارومیه دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در امر جذب گردشگر بوده اما متاسفانه توفیق چندانی در این راه کسب نکرده است در حالی که امروز دنیای گردشگری جزو پردرآمدترین صنعت‌ها به شمار می‌رود.

حضرت‌پور با اشاره به اینکه از دیگر ظرفیت‌های شهر ارومیه، مسائل پزشکی و درمان است اظهار داشت: هم‌اکنون فردی که از اقلیم کردستان عراق برای درمان به ارومیه وارد می‌شود، تنها مابین یک تا دو میلیون هزینه می‌کند در حالی که اگر به کشور ترکیه مراجعه کند باید حداقل ۱۰ میلیون تومان هزینه کند، بنابراین آنان راغب هستند که در ارومیه شرایط درمان آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: تلاش‌هایی برای بازگشایی مسیر جاده از سمت دهکده ساحلی چی‌چست به طرف جاده شهید کلانتری آغاز شده و امیدواریم با همکاری نهادهای نظامی شاهد گشایش این مسیر باشیم تا مردم و مسافران با سهولت بیشتری بتوانند رفت و آمد کنند.

شهردار اورمیه گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی استانی کشاورزی محور بوده و یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان نیز در زمینه محصول انگور است، برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ایجاد ارتباط بین نسلی کمک می‌کند.

تسنیم