نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت پس از امنیت، دومین رکن مهم یک جامعه توسعه یافته است. مهدی دواتگری، روز جمعه در آیین تجلیل از بهورزان مراغه در تالار لاله این شهرستان افزود: جامعه توسعه یافته باید از سه رکن امنیت، سلامت و اجرای طرح های عمرانی برخوردار باشد. […]

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت پس از امنیت، دومین رکن مهم یک جامعه توسعه یافته است.

مهدی دواتگری، روز جمعه در آیین تجلیل از بهورزان مراغه در تالار لاله این شهرستان افزود: جامعه توسعه یافته باید از سه رکن امنیت، سلامت و اجرای طرح های عمرانی برخوردار باشد.

۸۱۷۶۴۱۴۳-۷۰۱۷۰۵۱۳
وی اظهار کرد: نظام سلامت نیز با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اکنون توسط دولت به عنوان دومین رکن اساسی مدیریت کشور، پیگیری و در حال اجرا است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت و تلاش بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم نظام سلامت جامعه قابل توجه بوده و باید برای رفع مشکلات آنان تلاش کرد.
دواتگری، ادامه داد: در راستای ارتقای شاخص های سلامت این شهرستان، اجلاسیه سران دانشگاه های علوم پزشکی شمالغرب کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وی، مهر سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.
وی، روسای دانشکده های علوم پزشکی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و دانشکده علوم پزشکی مراغه را اعضای این اجلاسیه اعلام کرد و گفت: این برنامه از قدم های تثبیت مراغه به عنوان قطب درمانی استان بوده و راهکارهای توسعه سلامت در آن بررسی می شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون تمامی روستاهای این شهرستان از خدمات بهورزی و پزشک خانواده برخوردار است.
علی جنتی، بهورزان را خط مقدم مراقبت های اولیه بهداشتی و درمانی جامعه عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۵۲ هزار نفر از جمعیت شهری این شهرستان ساکن در حاشیه شهر از این خدمات برخوردار هستند.
وی اظهار کرد: خدمات بهداشتی در سطح شهر هم اکنون نیازمند توسعه بیشتر و اجرای طرح مراقب سلامت بوده که از مهر سال جاری این طرح آغاز می شود و در آن برای هر حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت وظیفه ارایه خدمات را بر عهده می گیرد.
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: هم اکنون در سایه تلاش های بهورزان در قالب نظام سلامت بیشترین علت های مرگ و میر از بیماری های واگیرار به سمت بیماری های غیرواگیر سوق یافته است.
جنتی، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، فوت های ناشی از تصادف ها بیشترین علت های مرگ و میر کشور بوده که نظام سلامت برای مقابله با آن به سمت تغییر شیوه زندگی مردم است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این آیین گفت: پنج طرح غربالگری از جمله فشار خون، آلزایمر و سرطان از مهر سال جاری همزمان با سه استان کشور در این شهرستان آغاز می شود.
احمد جنتی، افزود: این غربالگری در راستای اهداف برنامه توسعه ۲۰ ساله کشور انجام می شود و افزایش کیفیت خدمات و کسب مشارکت های سایر سازمان ها در نظام سلامت از اهداف سلامت در چشم انداز ۱۴۰۴ است.

منبع : ایرنا

انتشار : حسین پرهام