حجت الاسلام ناطق نوری: شهریار هرگز درگیر افراط و تفریط نشد
حجت الاسلام ناطق نوری: شهریار هرگز درگیر افراط و تفریط نشد

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی با اشاره به مضمون دینی، اجتماعی و انقلابی اشعار این شاعر معاصر گفت: تعدادی از شعرا، روشنفکران و هنرمندان توقع این را نداشتند که استاد  شهریار در مسیر دینی و انقلابی مانده و در این مسیر حرکت […]

۷۰۹۵۷حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت دینی و انقلابی با اشاره به مضمون دینی، اجتماعی و انقلابی اشعار این شاعر معاصر گفت: تعدادی از شعرا، روشنفکران و هنرمندان توقع این را نداشتند که استاد  شهریار در مسیر دینی و انقلابی مانده و در این مسیر حرکت کند.

وی افزود: شهریار از جمله معدود شعرایی است که در مسیر اعتلای نظام اسلامی گام برداشته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار تصریح کرد: در میان شاعران بزرگ معاصر که تعدادشان هم کم نیست، استاد شهریار به دلیل استحکام و ظرافت در اشعار و وجود معنویت در روح اشعارش، به عنوان نماد شعر و ادب فارسی انتخاب شده است.

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طول تاریخ تعداد بسیار زیادی از شاعران گرفتار افراط و تعداد دیگری گرفتار تفریط شده اند، ادامه دادند: شاعرانی در این مرز و بوم بوده اند که گرفتار تملق و چاپلوسی شده  و تنها برای گذراندن زندگی خود و تامین منافع مادی شعر می سرودند.

وی افزود: تعدادی از شاعران هم بودند که به بهانه حریت و آزادی دچار نوعی خودبزرگ بینی شدند و ارزش های دینی، اعتقادی و هویتی خود را فراموش کردند، ولی به عقیده من این قشر از شاعران، روشنفکر نبودند چرا که تحمل غیر خود را داشته باشد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: در کنار این شعرا، شعرایی نیز بودند که درگیر افراط، تفریط و روشنفکری واهی نشده و متناسب با تعهدات دینی و افکار معقول خود حرکت کردند که شهریار نیز از جمله این شعراست.

گفتنی است؛ خواندن شعر مادر و علی ای همای رحمت شهریار، اشک را از چشمان حجت الاسلام ناطق نوری جاری ساخت.