انتقال آب از «وان» به ارومیه هزینه‌چندانی ندارد
انتقال آب از «وان» به ارومیه هزینه‌چندانی ندارد

عیسی کلانتری با اشاره به طرح انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار داشت: این طرح فعلا در حد مطالعات بوده و در صورتی که مطالعات زیست‌محیطی، شیمیایی و بیولوژی آن مثبت باشد کار انتقال انجام می‌شود. دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه فاصله دو دریاچه ۱۷۰ کیلومتر است به هزینه […]

۳۳۳۳۳۳عیسی کلانتری با اشاره به طرح انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه اظهار داشت: این طرح فعلا در حد مطالعات بوده و در صورتی که مطالعات زیست‌محیطی، شیمیایی و بیولوژی آن مثبت باشد کار انتقال انجام می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه فاصله دو دریاچه ۱۷۰ کیلومتر است به هزینه انتقال آب اشاره کرد و گفت: انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه هزینه چندانی ندارد چون دریاچه وان، ۳۵۰ متر از دریاچه ارومیه بالاتر است.

کلانتری تصریح کرد: بنابر این پس از مطالعه در مورد اینکه آیا ساختار آب دریاچه وان ترکیه و دریاچه ارومیه با یکدیگر همخوانی دارد یا نه؟ که این نیز، سه تا چهار ماه به طول می‌انجامد، مذاکرات فنی و سیاسی بین دو کشور انجام می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به انتقال آب از کشور گرجستان به دریاچه ارومیه افزود: این طرح در دست بررسی ابتدایی بوده و بعید می‌دانم که عملیاتی شود.

وی با تاکید بر استفاده از نظر و تجربیات کارشناسان فن برای نجات دریاچه ارومیه بیان کرد: در این باره هر کس طرح و نظری در رابطه با احیای دریاچه ارومیه داشته باشد می‌تواند آن را در دانشگاه صنعتی شریف تهران با مسعود تجریشی، معاون پژوهشی این دانشگاه و یا در دانشگاه ارومیه با هادی بهادری نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در میان گذارد.

منبع:تابناک