۱۵۰ میلیون مترمکعب از فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود
۱۵۰ میلیون مترمکعب از فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود

علیرضا ایمانلو ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ۵۵۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب دارد، اظهار داشت: ۵۷ درصد جمعیت استان را زیرپوشش داریم و در زمینه تامین آب شرب نیز در تابستان سال‌جاری جلسات متعددی با مدیریت بحران و مسئولان مرتبط تشکیل شد و توانستیم آب شرب لازم […]

شسشعلیرضا ایمانلو ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ۵۵۰ هزار فقره انشعاب فاضلاب دارد، اظهار داشت: ۵۷ درصد جمعیت استان را زیرپوشش داریم و در زمینه تامین آب شرب نیز در تابستان سال‌جاری جلسات متعددی با مدیریت بحران و مسئولان مرتبط تشکیل شد و توانستیم آب شرب لازم را در شهرهای مختلف تامین کنیم.

قطعی موقت آب در تبریز مربوط به ترکیدگی خط زرینه‌رود است

وی گفت: شناسایی افراد پرمصرف و نیز تعمیر کنتورهای خراب و حفر ۳۵ چاه و مهندسی مجدد مورد توجه قرار گرفت که به افزایش تولید منجر شد و قطعی موقت در برخی زمان‌ها به علت ایرادات خط زرینه‌رود و ترکیدگی‌های ایجاد شده بود.

ایمانلو یادآور شد: در زمینه افزایش پوشش شبکه فاضلاب در ۵ ماهه سال‌جاری ۱۲۰ کیلومتر کار شده و این در حالی بود که میزان تعیین شده ۱۰۰ کیلومتر بود و در حال حاضر نیز ۵ تصفیه‌خانه در شرف مناقصه و احداث است و پیش‌بینی می‌کنیم تصفیه‌خانه بناب در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

۹۰۰ کیلومتر از فاضلاب شهر تبریز باقی مانده است

وی بیان کرد: ۹۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب تبریز باقی مانده است و امسال نیز مقرر شده تا ۱۵۰ کیلومتر را پوشش دهیم با توجه به اقدامات انجام شده و در حال حاضر ۱۰ پیمانکار در حال کار هستند و جهشی صورت گرفته و تلاش داریم تا در ۵ سال آینده فاضلاب تبریز به اتمام برسد.

۱۵۰ میلیون مترمکعب از محل فاضلاب تصفیه‌ شده فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود

وی با اشاره به همکاری آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی برای احیای دریاچه ارومیه تبریز گفت: تلاش می‌شود تا منبع آب ثابتی در حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب به صورت سالانه از محل فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه سرازیر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در پنج ماهه سال‌جاری ۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب تحویل شده و این در حالی است که مقرر بود ۳۵ کیلومتر در مدت سال ۹۴ شبکه فاضلاب در تبریز گسترش یابد.

این مسئول با اشاره به تمرکز بر شهرهای حوزه دریاچه ارومیه برای هدایت فاضلاب تصفیه شده به این دریاچه گفت: در بناب و آذرشهر کارهای زیادی در حال انجام است و در شهرهای دیگر از جمله آذرشهر به دنبال فاینانس خارجی هستیم.

وی با استفاده بر ضرورت تامین منابع مالی برای توسعه شبکه فاضلاب در تبریز و سایر شهرهای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه تامین منابع مالی این پروژه بانک صنعت و معدن همکاری خواهد نمود و تفاهم‌نامه‌ای توسط استانداری آذربایجان‌شرقی و این بانک امضا می‌شود.

فاضلاب از مهرانه رود تبریز حذف شده است

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر فاضلاب از مهرانه‌رود تبریز حذف شده و تنها برخی آب‌‌های سطحی از طرف باسمنج و لیقوان در این رودخانه جاری  است.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب اصلی‌ترین متولی توسعه شبکه فاضلاب و جمع آوری آن است و در این مسیر شهرداری تبریز همراهی و همکاری خوبی دارد.

منبع:فارس