بانک صنعت و معدن امسال با تسهیلات پرداختی، ۴۵ هزار شغل ایجاد کرده است
بانک صنعت و معدن امسال با تسهیلات پرداختی، ۴۵ هزار شغل ایجاد کرده است

علی‌اشرف‌ افخمی صبح امروز در جمع صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مراغه با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی در کشور پرداخت شده است، اظهار داشت: این میزان تسهیلات از ابتدای سال برای بیش از یک یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در قالب سرمایه در گردش و اشتغال پرداخت […]

رجعلی‌اشرف‌ افخمی صبح امروز در جمع صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مراغه با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی در کشور پرداخت شده است، اظهار داشت: این میزان تسهیلات از ابتدای سال برای بیش از یک یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در قالب سرمایه در گردش و اشتغال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از طریق این بانک نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه با تسهیلات پرداخت شده برای بیش از ۴۵ هزار نفر شغل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با ۲۱ درصد سود و کمترین سود بانکی در کشور پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تبیین کرد: در ۲۰ ماه گذشته از طریق این بانک ۸ میلیارد دلار گشایش اعتبار و تأمین مالی برای ۲۶۰ طرح کشور صورت گرفته و برای ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

افخمی اضافه کرد: در حالی که در برخی شهرهای کشور بیکاری تا ۴۲ درصد افزایش یافته بود با حمایت بانک صنعت و معدن در احداث واحد پتروشیمی در مدت یک سال میزان بیکاری به ۱۴ درصد کاهش یافت.

افزایش تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن در مراغه

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز خواستار افزایش تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن در مراغه شد و گفت: در مراغه سقف تسهیلات پرداختی برای واحدهای صنعتی بسیار کم است.

ظفر محمدی، خواستار پرداخت تسهیلات ارزی در شعبه مراغه شد.

میزان و تعداد وام‌های پرداختی به صنعتگران مراغه‌ای مناسب نیست

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست خواستار افزایش سقف تسهیلات پرداختی به صنعتگران مراغه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال شد و بیان کرد: شعبه مراغه دارای اختیارات کافی نیست و تسهیلات اعطایی هم در زمان لازم صورت نمی‌گیرد.

مهدی دواتگری با انتقاد از میزان و تعداد وام‌های پرداختی به صنعتگران مراغه‌ای در مدت فعالیت در این شهر، توضیح داد: با وجود اینکه شعبه مستقلی در مراغه وجود دارد، اما میزان وام‌های پرداختی شایسته جایگاه این بانک نیست.

وی بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در مراغه تأکید و تبیین کرد: تمامی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید برای سرمایه‌گذاران در ابعاد مختلف در این شهر فراهم است.

منبع:فارس