هیچ شهری به اندازه تبریز مصیبت های طبیعی را تحمل نکرده است
هیچ شهری به اندازه تبریز مصیبت های طبیعی را تحمل نکرده است

به گزارش اویاقلیق،بهروز خاماچی در اولین نشست شهرداران و مدیران مناطق تاریخی کشور اظهار داشت: آثار و ابنیه گرانقدری از دوران‌های گذشته در تبریز وجود دارد که شهرداری و سایر ادارات مربوطه باید در حفظ و نگهداری این میراث گذشتگان بیش از پیش همت گمارند. عضو شورای شهر تبریز افزود: شورای شهر و شهرداری به […]

رقبه گزارش اویاقلیق،بهروز خاماچی در اولین نشست شهرداران و مدیران مناطق تاریخی کشور اظهار داشت: آثار و ابنیه گرانقدری از دوران‌های گذشته در تبریز وجود دارد که شهرداری و سایر ادارات مربوطه باید در حفظ و نگهداری این میراث گذشتگان بیش از پیش همت گمارند.

عضو شورای شهر تبریز افزود: شورای شهر و شهرداری به صورت شبانه‌روزی و با تمام توان کار می‌کند تا این شهر تاریخی را به شکوه گذشته‌اش برساند.

وی با اشاره به اینکه عبور جاده ابریشم از این شهر موقعیت خاصی را به این شهر بخشیده است، اظهار داشت: موقعیت خاص جغرافیایی تبریز که این شهر را دروازه اروپای ایران کرده است اهمیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این شهر را در طول تاریخ دوچندان کرده است.

خاماچی با اشاره به اینکه تبریز با سابقه تاریخی چهار هزار ساله زلزله های وحشتناکی به خود دیده است گفت: بعد از اسلام ۱۹بار زلزله در این شهر اتفاق افتاده که تلفات جانی بسیاری را بر جای گذارده و بارها این شهر با خاک یکسان شده است اما مردمان با اراده آن از نو شهر را بازسازی نموده اند.

وی گفت: این شهر چندین بار توسط روس‌ها و عثمانی‌ها اشغال شده است و در این زمانها بسیاری از اماکن مهم شهر ویران شده است اما مردم با استقامت تبریز شهر خود را دوباره ساختند و آباد کردند.