نهنگ را نمی توان در آب حوض پرورش داد/ بانک صنعت و معدن از صنایع آذربایجان شرقی حمایت می کند
نهنگ را نمی توان در آب حوض پرورش داد/ بانک صنعت و معدن از صنایع آذربایجان شرقی حمایت می کند

به گزارش اویاقلیق،”علی‌اشرف افخمی” امروز در نشست مشترک با مدیران صنایع آذربایجان شرقی با تاکید بر این مطلب، گفت: ما متعهدیم خدمات بانک صنعت و معدن را در آذربایجان شرقی گسترش دهیم. وی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای بزرگ در سطح استان، گفت: نهنگ را نمی توان در آب حوض پرورش داد؛ ما هر […]

به گزارش اویاقلیق،”علی‌اشرف افخمی” امروز در نشست مشترک با مدیران صنایع آذربایجان شرقی با تاکید بر این مطلب، گفت: ما متعهدیم خدمات بانک صنعت و معدن را در آذربایجان شرقی گسترش دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای بزرگ در سطح استان، گفت: نهنگ را نمی توان در آب حوض پرورش داد؛ ما هر چقدر بزرگ فکر کنیم خواهیم توانست کارهای بزرگ تری انجام دهیم.

افخمی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن ۱۱ برابر سرمایه اش گشایش اعتبار کرده است، گفت: این بانک با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی، نزدیک به ۸ میلیارد دلار در ۲۰ ماه گذشته گشایش اعتبار نموده است.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید، گفت: این قانون با اینکه هنوز دچار نواقصاتی است، اما اجرای صحیح آن موجب گره گشایی از بخش صنعت و تولید خواهد شد.

افخمی در ادامه با ذکر اینکه تنها ۱۶ درصد سپرده های بانکی کشور در بانک های توسعه ای است، گفت: با این وجود، بانک های توسعه ای ۳۴ درصد تسهیلات به بخش تولید را پرداخت کرده اند. وی افزود: بانک صنعت و معدن تنها ۰٫۴ درصد سپرده های بانکی کشور را در اختیار دارد، اما ۴٫۴ درصد تسهیلات بخش تولید را پرداخت کرده است.

وی با درخواست از صاحبان صنایع کشور برای حمایت از این بانک، گفت: کل سپرده های بانک صنعت و معدن در آذربایجان شرقی ۴۰ میلیارد تومان است و اگر صاحبان صنایع تراکنش های مالی خود را در بانک خودشان انجام دهند، توان بانک صنعت و معدن برای حمایت های بیشتر از بخش تولید افزایش پیدا خواهد کرد.

افخمی در عین حال از پرداخت تسهیلات هزار و هفناد میلیارد تومانی به صنایع آذربایجان شرقی خبر داد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه با بیان اینکه این بانک از همه منابع خود برای حمایت از بخش تولید استفاده خواهد کرد، گفت: بانک صنعت و معدن هیچگاه سودهای غیر متعارف به سپرده ها پرداخت نکرده و نخواهد کرد، اما با این حال بانکی ضرر ده نیست و به حمایت های خود از صنایع کشور ادامه خواهد داد.

افخمی با اشاره به رکود سنگین در صنایع کشور، گفت: قطعا راه نجات اقتصاد کشور، در حمایت از تولید نهفته است و این حمایت چه بهتر است که از صنایعی انجام شود که صادرات محور هستند.

وی در پایان از آمادگی این بانک برای گشایش اعتبارات ال. سی و حمایت بیشتر از گذشته از صنایع آذربایجان شرقی خبر داد.