فرسودگی ناوگان خودرویی ماموریت ها را با مشکل مواجه کرده است
فرسودگی ناوگان خودرویی ماموریت ها را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش اویاقلیق، فرزین حق پرست روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر، اظهار کرد: متاسفانه به علت از رده خارج شدن خودروهای فرسوده و جایگزین نشدن خودروهای جدید در این اداره کل، مساله مهم نگهداری و بازدید از مناطق حفاظت شده گردشگری و نیز مقابله با حفاری […]

للبه گزارش اویاقلیق، فرزین حق پرست روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر، اظهار کرد:
متاسفانه به علت از رده خارج شدن خودروهای فرسوده و جایگزین نشدن خودروهای جدید در این اداره کل، مساله مهم نگهداری و بازدید از مناطق حفاظت شده گردشگری و نیز مقابله با حفاری های غیرمجاز با مشکل روبرو شده است.
وی افزود: به همین خاطر مجبوریم برای نگهداری و بازدید از مناطق حفاظت شده و جلوگیری از حفاری های غیرمجاز از خودروهای اجاره ای استفاده کنیم که این شیوه نیز در بعضی مواقع به علت دوری و ناهموار بودن مسیرها جواب نمی دهد.
حق پرست اضافه کرد: تامین امکانات سخت افزاری و وسایط نقلیه مناسب برای نگهداری و بازدید از مناطق حفاظت شده و حفاری های غیرمجاز در آذربایجان شرقی امری لازم و ضروری است.
وی با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان اهر در بخش گردشگری، گفت: لازم است برای استفاده از این پتانسیل ها در جهت جذب گردشگر برنامه ریزی های لازم انجام شود.
حق پرست از ارایه مهلت یک ماهه برای واگذاری کاروانسرای گویجه بل به بخش خصوصی از سوی صندوق احیاء و بهره برداری خبر داد و افزود: در صورت عدم واگذاری در مهلت مقرر، این واگذاری را از طریق شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی پیگیری و به انجام می رسانیم.
وی گفت: ادامه مرمت و تکمیل ساختمان و مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری، پیگیری احداث بازارچه دایمی صنایع دستی، بهره برداری از کمپ گردشگری سد ستارخان اهر و چند مورد دیگر در جهت رونق گردشگری از جمله کارهای در حال انجام است.
حق پرست گفت: در ارتباط با تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر آماده تامین امکانات مورد نیاز برای تبدیل و ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر به اداره هستیم.
فرماندار اهر نیز در این نشست خواستار ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره شد و افزود: به لحاظ گستردگی منطقه و همچنین وجود آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری متعدد در شهرستان اهر و حفاظت از آنها تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر را به اداره ضروری می دانیم.
محمد عابدی یکی از مشکلات شهرستان اهر در اقامت مسافران و گردشگران را نبود هتل اعلام کرد و افزود: به علت حضور زیاد گردشگران در ایام تعطیل و فصول گردشگری از لحاظ اقامت و نبود هتل اقامتی با مشکل روبرو هستیم که عنایت ویژه مسئولان استانی را می طلبد.
فرماندار اهر، همچنین با بیان اینکه سنگ های تاریخی کشف شده در حیاط بقعه شیخ شهاب الدین اهری نگهداری می شود خواستار ایجاد موزه سنگ در محوطه ساختمان قدیمی شهرداری اهر شد.
وی، همچنین خواستار واگذاری کاروان سرای گویجه بل به بخش خصوصی شد و افزود: به رغم آمادگی بخش خصوصی برای بهره برداری از این کاروان سرا متأسفانه در این زمینه تاکنون اقدامی نشده که امیدواریم با عنایت ویژه مسئولان شاهد واگذاری این کاروان سرا در کمترین زمان باشیم.

منبع:ایرنا