مرکز تجارت جهانی تبریز آماده افتتاح است
مرکز تجارت جهانی تبریز آماده افتتاح است

به گزارش اویاقلیق،حسین نجاتی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه این مرکز از نظر سخت افزاری آماده بهره برداری است، گفت: با فراهم شدن پیش نیازهای نرم افزاری این مرکز افتتاح می شود. وی عضویت در یکی از مهمترین تشکل های تجاری دنیا و استفاده از تجارب […]

به گزارش اویاقلیق،حسین نجاتی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه این مرکز از نظر سخت افزاری آماده بهره برداری است، گفت: با فراهم شدن پیش نیازهای نرم افزاری این مرکز افتتاح می شود.
وی عضویت در یکی از مهمترین تشکل های تجاری دنیا و استفاده از تجارب تجاری دیگر کشورها را از اهداف ایجاد این مرکز عنوان کرد و افزود: این مرکز در دوره پساتحریم نقش قابل توجهی در فرایند جهانی شدن تجارت ایران ایفا خواهد کرد.
نجاتی با اشاره به پیشینه تجاری تبریز، یادآوری کرد: مرکز تجارت جهانی تبریز نخستین مرکز تجارت جهانی کشور خواهد بود.
مدیر مرکز تجارت جهانی تبریز هم با اشاره به اینکه ساختمان این مرکز دارای ویژگی های خاصی است و با رعایت ضوابط اتحادیه مراکز تجارت جهانی WTCA ساخته شده است ، گفت: تا کنون برای این مرکز یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده ست.
علی کمک پناه با اشاره به وجود مرکز تجارت جهانی در ۳۳۰ شهر دنیا با عضویت ۷۵۰ هزار شرکت تجاری ، گفت: مراحل ثبت اولیه مرکز تجارت جهانی تبریز انجام شده و برای تاییدیه نهایی ملزم به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به اتحادیه هستیم.
پروژه مرکز تجارت جهانی تبریز شامل برج ۳۷ طبقه با زیر بنای ۴۱ هزار متر مربع ، مرکز خرید و مجموعه های تفریحی و گردشگری با مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع است.
این برج با ارتفاع ۱۹۲ متر با کاربری اداری ، خدماتی دارای گنبد ۳۵ متری در چهار طبقه با کاربری علمی گردشگری است.
برج مرکز تجارت جهانی تبریز علاوه بر بخش اداری ، شعب بانک ها و دفاتر شرکت های داخلی و خارجی ، دارای سالن برگزاری همایش های تجاری ، استودیو پخش برنامه های زنده تلویزیونی و رستوران گردان است.
این برج با استفاده از فناوری های نوین لرزه گیر و با قابلیت نصب دستگاه های جاذب انرژی زلزله در داخل گنبد ساخته شده است.
فاز بعدی این پروژه شامل مرکز خرید ، واحدهای تجاری ، مراکز بازی و سالن های اجتماعات خواهد بود.
اتحادیه مراکز تجارت جهانی WTCA یک اتحادیه غیردولتی و غیرسیاسی است که در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد.
۳۳۰ مرکز تجارت جهانی در ۱۰۰ کشور به منظور توسعه روابط تجاری ، اطلاعات خود را شامل تولیدات محلی ، شرایط بازار ، قوانین و مقررات دولتی و فرهنگ تجارت و بازرگانی در اختیار همدیگر قرار می دهند.
در این مراکز دوره های آموزشی علمی کاربردی همچنین همایش ها و کارگاه های تخصصی در مورد مسایل تجارت بین الملل برگزار می شود.
مراحل اجرایی ایجاد مرکز تجارت جهانی تبریز با مشارکت شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی و با سرمایه گذاری گروه مهندسی پردیسان در سال ۱۳۸۶ شروع شده است.

منبع:ایرنا