کشف تعداد ۲۶ هزار و ۸۴۰ پاکت انواع سیگارخارجی در ملکان
کشف تعداد ۲۶ هزار و ۸۴۰ پاکت انواع سیگارخارجی در ملکان

به گزارش اویاقلیق،سرهنگ رمضان اللهوردیان در تشریح این خبر اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، پلیس مبارزه با قاچاق کالای ملکان حین گشت زنی در محدوده مسیر احتمالی تردد قاچاق با تعدادی از خودروهای حمل قاچاق مواجه شدند. اللهوردیان با بیان اینکه یکی از قاچاقچیان لباس مامور […]

به گزارش اویاقلیق،سرهنگ رمضان اللهوردیان در تشریح این خبر اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا، پلیس مبارزه با قاچاق کالای ملکان حین گشت زنی در محدوده مسیر احتمالی تردد قاچاق با تعدادی از خودروهای حمل قاچاق مواجه شدند.

اللهوردیان با بیان اینکه یکی از قاچاقچیان لباس مامور انتظامی را به تن داشت، ادامه داد: قاچاقچیان به محض حضور ماموران در محل، اقدام به فرار کرده و ضمن فرار، سعی داشتند موانعی در مسیر حرکت خودروهای انتظامی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: ماموران وظیفه شناس موفق به توقیف دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودروی سمند شده است، ولی قاچاقچیان با استفاده از تاریکی هوا متواری شدند.

فرمانده انتظامی ملکان در پایان یادآور شد: در بازرسی از داخل خودروها تعداد ۲۶ هزار و ۸۴۰ پاکت انواع سیگارخارجی، ۱۲۰ پاکت تنباکوی خارجی و یک دستگاه بی سیم دستی کشف و با تلاش ماموران یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

مالخران حرفه ای با کشف اموال مسروقه ۱۳۰میلیونی در دام پلیس تبریز افتادند

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از دستگیری دو نفر مالخرحرفه‌ای و کشف اموال مسروقه به ارزش تقریبی ۱۳۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ پاسدار ” فرهنگ نوروزی ” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس مبنی بر خرید و فروش وسایل سرقتی توسط چند نفر در منطقه ای از تبریز، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۷مایان تبریز قرار گرفت.

وی افزود: با اطمینان از صحت موضوع، پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و با تشکیل تیم های گشت نامحسوس محل اختفای این افراد را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تشریح کرد: در ادامه ماموران کلانتری ۲۷ مایان تبریز طی عملیات غافلگیرانه پلیسی ۲نفر مالخر حرفه ای را در مخفیگاهشان دستگیر و اقلام سرقتی از جمله گیربکس و سایر قطعات خودرو به ارزش تقریبی بیش از ۱۳۰میلیون ریال کشف و ضبط شد.

نوروزی ادامه داد: با بازجویی های فنی مالخران که در مقابل شواهد و ادله محکم پلیس قرار گرفته بودند به جرم خود اعتراف کرده و با تشکیل پرونده قضایی راهی دادسرا شدند.

وی در ادامه از مالخران به عنوان سهامداران چرخه سرقت یاد کرد و گفت: متاسفانه خرید اموال سرقتی باعث می شود که انگیزه سارقان برای سرقت افزایش پیدا کند؛ چرا که مطمئن هستند اموالی را که به سرقت می برند می توانند تحت عنوان اجناس دست دوم در بازار به فروش برسانند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان ارتقای سطح آگاهی اصناف و کسبه در این موضوع را موثر برشمرد و خاطرنشان کرد: تلفن ۱۱۰ بهترین راه ارتباط مردم با پلیس است و شهروندان می توانند از این طریق در ایجاد امنیت مشارکت داشته باشند.

اعتراف سارقان به ۱۱ فقره سرقت از خانه باغ‌های مراغه

جانشین فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری سه سارق خانه باغ با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ پاسدار “علی فیضی” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ های شهرستان، ماموران مراتب را در دستور کار خود قرار دادند و موفق به شناسائی سارقان شدند.

وی ادامه داد: ماموران با تحقیقات، سه نفر سارق را دستگیر کرده و در بررسی های انجام شده به یازده فقره سرقت خانه باغ با همدستی و همکاری همدیگر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی افزود: از سارقان برخی اقلام مسروقه از جمله تعدادی آلات و ادوات کشاورزی از جمله پمپ و کابل به ارزش ۴۰ میلیون ریال کشف شده که پس از شناسایی مالکان به آن‌ها استرداد شد و سارقان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

جانشین انتظامی مراغه در پایان به شهروندان توصیه کرد: نسبت به گماردن نگهبان ثابت و دوربین مداربسته در اماکن خصوصی به‌ویژه خانه باغ های خود اقدام کرده و با اقدامات پیشگیرانه، فرصت ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کرده و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعاً به شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و کشف ۶۳۳عدد کالای ممنوعه در این شهرستان خبر داد.

سرگرد”محمد تقی سلطانی” در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو نیسان قصد جابجایی محموله کالای ممنوعه را دارد، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: اکیپ گشت یگان امداد در این خصوص به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده که با مشاهده ماموران پا به فرار گذاشت؛ با توجه به ترافیک خودرویی موجود و تلاش ماموران، ضمن توقیف خودروی مذکور، از داخل خودرو ۶۳۳ عدد کالای ممنوعه کشف و ضبط شد.

سلطانی افزود: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر دستگیر شده و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند

منبع:ایسنا