تفکیک جنسیتی را در برگزاری کنسرت ها قبول نداریم
تفکیک جنسیتی را در برگزاری کنسرت ها قبول نداریم

علی جنتی در جمع فعالان فرهنگی و سیاسی آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید، کشور را در بدترین وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی و همچنین در انزوای فرهنگی سیاسی تحویل گرفت و در راستای وعده های دکتر روحانی، سیاست هایی را برای بهبود وضعیت در بخش های مختلف تدوین و اجرایی کرد. وی با […]

imagesعلی جنتی در جمع فعالان فرهنگی و سیاسی آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید، کشور را در بدترین وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی و همچنین در انزوای فرهنگی سیاسی تحویل گرفت و در راستای وعده های دکتر روحانی، سیاست هایی را برای بهبود وضعیت در بخش های مختلف تدوین و اجرایی کرد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده کشور در بخش سیاست خارجی، وجود تحریم های قابل توجه و بسیار تاثیرگذار در کشور و روابط سیاسی نامناسب حتی با کشورهای همسایه در دولت گذشته اضافه کرد: در کنار این موارد، حوزه فرهنگ کشور نیز با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود که در تنگنا بودن ناشران، توقیف های بی دلیل کتاب و بسته بودن فضای ساخت فیلم و موسیقی از جمله آنها به شمار می رفت.

وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، باز شدن فضای فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و بسیاری از کتاب های بی دلیل توقیف شده به مرحله انتشار رسید و فضای تولید و پخش فیلم و موسیقی نیز با رعایت تمامی ضوابط و شرایط قانونی و اخلاقی باز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی این موارد موجب شد تا امید در بین جامعه فرهنگی و هنری کشور احیا شده و فعالیت های قابل توجهی به اجرا در آید.

علی جنتی با اشاره به اینکه تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول صدور مجوز کنسرت در کشور است، گفت: ما تفکیک جنسیتی را در برگزاری کنسرت ها قبول نداریم چراکه در این صورت تنها مجردها آن هم به صورت محدود باید به کنسرت بروند و خانواده ها به دلیل تفکیک های صورت گرفته از این امر محروم می شوند.

وی افزود: انجام این روش در آذربایجان غربی قابل قبول نیست و نباید اجازه تفکیک جنسیتی داده شود.

وی در بخش دیگری با تاکید بر مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف اضافه کرد: ما دنبال حذف ظرفیت های انسانی در کشور نیستیم و معتقدیم باید از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات بهره برد ولی مدیران باید سیاست های دولت را عمل کرده و در این راستا حرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن موافقت با درخواست مشارکت آذربایجان غربی در بنیاد ادب و هنر آذربایجان اظهار کرد: باید به نحوی این بنیاد را توسعه دهیم که شامل تمامی استان های آذری زبان باشد.

ایسنا

جنتی ادامه داد: یکی از افتخارات آذربایجان غربی، زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم است که می توان این امر را الگویی برای دیگر نقاط کشور دانست.

وی همچنین اشاره کوتاهی به سیاست های وزارت ارشاد در حوزه های مختلف داشت و گفت: تمرکز زدایی به ویژه در حوزه اعطای مجوز های حوزه های گوناگون و کاهش موانع صدور مجوز در این بخش ها از جمله این سیاست ها هستند.