پیش بینی سه روزه هواشناسی آذربایجان شرقی /احتمال بارش تگرگ
پیش بینی سه روزه هواشناسی آذربایجان شرقی /احتمال بارش تگرگ

به گزارش اویاقلیق،ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی طی روزهای دوشنبه ۹ شهریور تا چهارشنبه ۱۱ شهریور با افزایش سرعت باد و احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در استان مواجه خواهیم شد. وی اضافه کرد: بر اساس همین […]

بصبه گزارش اویاقلیق،ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی طی روزهای دوشنبه ۹ شهریور تا چهارشنبه ۱۱ شهریور با افزایش سرعت باد و احتمال رعد و برق و بارش تگرگ در استان مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: بر اساس همین اطلاعیه، نفوذ سامانه بارشی از روز دوشنبه نهم شهریور تا چهارشنبه یازدهم شهریور بطور متناوب موجب وزش باد، ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق بویژه در نواحی شمالی و شرقی استان و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ خواهد گردید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گفت: توصیه می شود گلخانه داران، آمادگی لازم جهت جلوگیری از تنش دمائی گلخانه ها و تامین حداقل دما از ساعات شب باشند و تمهیدات لازم نسبت به پوشش گلخانه ها به منظور جلوگیری از خسارت باد شدید را  بکار گیرند.

 ایرانی فام افزود:  توصیه می شود میوه های رسیده محصولات سردرختی شامل سیب، انگور و … را برداشت و به مناطق مسقف با توجه به وزش باد و احتمال رگبار حمل کنند همچنین نسبت به انتقال محصولات زراعی از جمله گندم از خرمن ها و مناطق روباز اقدام نمایند و از عملیات سمپاشی علیه درختان میوه مگر در موارد استثنایی زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات خودداری کنند و به بهداشت و ضدعفونی انبارها برای آماده سازی و همچنین مبارزه با جوندگان در انبارها رسیدگی کرده و با توجه به وجود رعد و برق از بردن افراد خانواده و احشام به ارتفاعات اجتناب نمایند.

وی بر جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارش احتمالی تگرگ از جمله آماده بکار و فعال کردن دستگاههای ضدتگرگ در شهرستانهایی که سیستم های ضدتگرگ نصب گردیده تاکید نمود.