زندانی شدن برخی نانوایان به دلیل عدم پرداخت جرائم
زندانی شدن برخی نانوایان به دلیل عدم پرداخت جرائم

به گزارش اویاقلیق،عیسی عطاپور صبح امروز در جلسه کمیته ارتقای کیفیت نان، خواستار افزایش آموزش‌ها به نانوایان و واحدهای پخت نان در استان و بازرسی‌های مشخص شده از این واحدها شد. رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این اداره در زمینه نظارت و بازرسی در مراحل مختلف […]

نوئبه گزارش اویاقلیق،عیسی عطاپور صبح امروز در جلسه کمیته ارتقای کیفیت نان، خواستار افزایش آموزش‌ها به نانوایان و واحدهای پخت نان در استان و بازرسی‌های مشخص شده از این واحدها شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این اداره در زمینه نظارت و بازرسی در مراحل مختلف وظیفه دارد، افزود: در روند بازرسی‌ها باید وظیفه هر ارگان مشخص شده و با تعیین وظایف پیش برویم.

وی گفت: در برخی نانوایی‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد که در ظاهر مشخص نیست و در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود که نان با کیفیت نیست و نمره آن صفر است.

عطاپور یادآور شد: ایجاد تنوع در نان نیز ضروری است، در استان‌های دیگر نان‌های متنوع‌تری پخت می‌شود که ما نیز می‌توانیم در این حوزه قدم برداریم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اساس بازرسی را پیشگیری دانست و گفت: طی سال گذشته، دو هزار و ۶۱۵ نانوایی از حدود ۵ هزار نانوایی در استان به تعزیرات معرفی شده‌اند که البته این روند در ۵ ماهه سال‌جاری ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: طی ۵ ماهه نخست سال‌جاری، ۸۸۰ واحد نانوایی متخلف به تعزیرات معرفی شده‌اند و البته برخی معرفی‌ها تکراری بوده و جرائم نیز افزایش یافته است. برخی جرائم سنگین و عدم قدرت پرداخت آن موجب زندانی شدن نانواها می‌شود که تاسف‌آور است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از تشدید مجازات‌ها برای نانوایان متخلف خبر داد و افزود: علی‌رغم این مجازات‌ها، بازدارندگی چندان شدید نیست و باید آموزش‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ هزار واحد نانوایی در استان فعال هستند، گفت: این تعداد در برخی شهرها و مناطق بیش از نیاز است و در برخی موارد فاصله ۳۰۰ متری نانوایان از هم رعایت نمی‌شود.

عدم آزادسازی قیمت و استفاده از آردهای سهمیه‌ای موجب افت کیفیت نان می‌شود

عطاپور با اشاره به سیاست دولت در زمینه آزادسازی فرآورده‌های نان در کشور گفت: عدم آزادسازی قیمت‌ها و استفاده از آردهای مختلف سهمیه‌ای و حمایتی و موارد این چنینی، موجب افت کیفیت نان می‌شود.

تولید ۸۰۰ هزار تن غله در آذربایجان‌شرقی

ایوبی‌فام، معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه تولید غله در آذربایجان‌شرقی حدود ۸۰۰ هزار تن است، گفت: تاکنون حدود ۳۷۰ هزار تن غله و ۲۴ هزار تن بذر خریداری شده است.

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی، آخرین استان در برداشت محصول و نخستین استان در کاشت بوده و پول گندم بقیه استان‌ها نیز پرداخت شده است.

وی بیشتر تولید محصول گندم در استان را از مزارع دیم دانست و گفت: در بخشی دیگر از مزارع نیز گندم تولیدی آبی است که کیفیت‌های متفاوتی را نیز داریم.

منبع:فارس