۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی در سراب افتتاح شد
۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی در سراب افتتاح شد

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان سراب مورد بهره‌برداری قرار گرفت. برای بهره‌برداری از این تعداد پروژه که ۳۹ مورد آن توسط نهادهای دولتی و بقیه توسط بخش […]

کبه گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ۵۴ پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و فرهنگی همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان سراب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

برای بهره‌برداری از این تعداد پروژه که ۳۹ مورد آن توسط نهادهای دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی اجرا شده، افزون بر ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کارخانه فولاد سراب با تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع شمس و ورق‌های آهنی، کارخانه تولید قطعات بتنی، واحد تولیدی ورق‌های فشرده چوبی با رویه ملامینه با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از مهم‌ترین پروژه‌هایی بود که در سفر معاون عمرانی استاندار به سراب افتتاح شد.

همچنین بازارچه عرضه محصولات سنتی و محلی و چند پروژه عمرانی شهرداری، مدرسه مجتمع‌های مسکن مهر سراب، پروژه آبرسانی به روستای رازلیق، پروژه تامین آب آشامیدنی ناراب و مجتمع آبرغان، توربین تولید برق بادی، خانه فرهنگ و سلامت بانوان سراب و مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان سراب از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درآیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان سراب، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به مسوولان و کارگزاران دولت در سراب، از توجه و اهتمام دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادی شهرها و روستا و توسعه زیرساخت‌های مناطق مختلف سخن گفت.

محمدصادق پورمهدی افزود: خدمت به مردم و ایجاد بسترهای مناسب برای  حضور سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و کارگزاران دولت است.

وی با اشاره به رویکردهای دولت و اهتمام مدیریت ارشد استان برای حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی گفت: منطقه سراب با موقعیت و سرزمین جغرافیایی خوب و ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی منطقه‌ای بکر و مناسب برای فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری است.

پورمهدی با بیان این که هرگونه سرمایه گذاری در شهرستان سراب مورد حمایت است، افزود: بحث اشتغال بزرگترین دغدغه مردم و مسوولان است و از هر سرمایه گذار و تولید کننده ای که بتواند به حل مشکل اشتغال کمک کند حمایت خواهیم کرد.

وی در واکنش به درخواست تولید کنندگان و مسوولان سراب در خصوص مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد: بر اساس تدابیر و تفاهم نامه منعقده میان شرکت شهرک های صنعتی استان با بانک سینا مقرر شده به هر یک از واحدهای تولیدی مبلغ یک میلیارد تومان و از طریق صندوق توسعه ملی هم سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در سطح استان که به رغم محدودیت منابع مالی اما با وحدت و همدلی مردم و مسوولان صورت گرفته است خواستار انعکاس و اطلاع رسانی این خدمات از سوی رسانه های جمعی و صدا و سیما در هفته دولت شد.