دستگیری تعدادی از اتباع خارجی در آذربایجان شرقی/دستگیرشدگان اهداف ضدامنیتی نداشتند
دستگیری تعدادی از اتباع خارجی در آذربایجان شرقی/دستگیرشدگان اهداف ضدامنیتی نداشتند

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری با اشاره به این که آذربایجان‌شرقی از استان‌های برتر از نظر امنیت است، اظهار داشت: این امنیت در سایه تلاش شبانه‌روزی و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول به دست آمده و در دو سال اخیر هیچ گونه مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم. وی، حل […]

زسشطبه گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری با اشاره به این که آذربایجان‌شرقی از استان‌های برتر از نظر امنیت است، اظهار داشت: این امنیت در سایه تلاش شبانه‌روزی و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول به دست آمده و در دو سال اخیر هیچ گونه مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم.

وی، حل مشکلاتی مانند فقر و بیکاری را نیازمند به حرکت در آمدن چرخ‌های توسعه و پیشرفت استان دانست و گفت: امروز ثابت شده است که اقتصاد وابسته به نفت جوابگوی مشکلات کشور نیست و باید با نگاه به توانمندی‌های درونی و اقتصاد مقاومتی چرخه اقتصاد کشور را اداره کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اقتصاد مقاومتی جز با افزایش حجم تولید و سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر نیست که لازمه این کار، تأمین امنیت لازم است.

وی در خصوص دستگیری تعدادی از اتباع خارجی در استان، گفت: این افراد نوعاً کارگرانی بودند که برای جستجوی کار قصد سفر به کشورهای اروپایی را داشتند و اهداف ضدامنیتی در این خصوص مشاهده نشده است.

شبستری بیان کرد: این افراد بعد از دستگیری به کشورهای متبوع خود بازگردانده می‌شوند و دستگیری آنان نشان‌دهنده ضریب بالای امنیت در استان است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان، اظهار داشت: این سند در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز با هفت هسته کلیدی شامل صیانت از حقوق شهروندی، پیشگیری و کاهش اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده، ترویج آداب و رسوم بومی، حمایت از سالمندان و معلولان، توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و توسعه ورزش همگانی تدوین شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های استان در حوزه پیشگیری و کنترل اعتیاد، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی جزو استان‌های سفید از نظر اعتیاد است، اما اعتقاد ما این است که نباید این آسیب جدی را نادیده گرفت.

شبستری با تأکید بر اینکه باید پیشگیری از اعتیاد را نهادینه کنیم، افزود: در کنار این بحث، موضوع کنترل و درمان معتادان نیز پیگیری می‌شود.

وی، سامان‌دهی مراکز ترک اعتیاد و راه‌اندازی مرکز درمان و نگهداری معتادان متجاهر را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: مدیریت استان با حساسیت خاصی این موضوع را دنبال می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین گزارشی از عملکرد کارگروه‌های تخصصی مرتبط با مسایل فرهنگی و اجتماعی استان ارایه کرد و گفت: دستگاه‌های مسوول در این کارگروه‌ها با همدلی و صمیمیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تامین سلامت و امنیت مردم تلاش می‌کنند.

شبستری در خصوص فعالیت سازمان‌های مردم‌ نهاد استان نیز گفت: فعالیت این سازمان‌ها کمک بزرگی به دولت دربخش‌های مختلف است و مدیریت استان از افزایش تعداد این سازمان‌ها و مشارکت گسترده آنها در اداره امور استان حمایت می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در اسفند سال جاری، گفت: انقلاب و نظام متعلق به همه مردم و گروه‌های سیاسی است و تلاش ما این است که با حضور و مشارکت گسترده مردم و همه سلایق سیاسی، انتخاباتی سالم، پرشور و شفاف برگزار کنیم.