ورودی تبریز زیبا تر می شود / پل حمید افتتاح شد
ورودی تبریز زیبا تر می شود / پل حمید افتتاح شد

به گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، زیباترین پروژه عمرانی شهر تبریز که به نام شهید حمید باکری مزین شده است با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و فرزند شهید حمید باکری، در اولین روز هفته دولت و همزمان با میلاد امام رضا (ع) […]

طظزبه گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، زیباترین پروژه عمرانی شهر تبریز که به نام شهید حمید باکری مزین شده است با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، اعضای شورای اسلامی شهر و فرزند شهید حمید باکری، در اولین روز هفته دولت و همزمان با میلاد امام رضا (ع) مورد بهره برداری قرار گرفت.

 این پروژه نقش اساسی در روانسازی و تسهیل ترافیک ورودی شرق تبریز خواهد داشت و به عنوان پروژه ای با معماری زیبا به یکی از نمادهای تبریز تبدیل خواهد شد.

آیت الله شبستری: اصلاح مسیرها، راه‌حل معضل ترافیک تبریز

 آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع سه سطح حمید اشاره به سفارش امام هشتم شیعیان در رابطه با خدمات اجتماعی گفت: تمامی خدمات و فعالیت هایی که برای سهولت و آسایش مردم انجام می گیرد از نظر اسلام ارزشمند است، راه سازی، اصلاح طریق، تهیه مقدمات ازدواج جوانان و اسکان از خدمات اجتماعی ارزشمندی است که امام رضا (ع) آنها را مورد تاکید قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه اصلاح طریق و راهسازی در هر زمان مفید و لازم می باشد گفت: در کلانشهرهایی مانند تبریز که مسئله ترافیک به یک معضل تبدیل شده است و رفت آمد ها با مشکلاتی مواجه است چنانچه پلی، اتوبانی و یا جاده ای احداث شود که از نظر ایاب و ذهاب و آسایش مردم تاثیر گذار باشد مصداق فرمایش امام رضا (ع) خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه افتتاح پل حمید از جمله مصادیق این حدیث شریف است گفت: بر اساس اعلام شهردار زحمتکش و تلاشگر تبریز، در این منطقه علاوه بر افتتاح پل حمید، دروازه قرآنی نیز تعریف و اجراخواهد شد که امری مبارک می باشد زیرا تبریز یک شهر مذهبی و انقلابی می باشد که مردم ولایتمدار آن در هر صحنه ای حاضر هستند.
آیت الله مجتهد شبستری در پایان سخنانش با تقدیر از کلیه تلاشگرانی که در اتمام این طرح مهم شهری زحمت کشیدند گفت: مسئولان دولتی، شهرداری و بخش های خصوصی فعال درعرصه های عمرانی باید در تامین مسکن مردم، راه سازی و توسعه معابر شهری و ایجاد و تسهیل مقدمات ازدواج جوانان باید فعالیت بیشتری انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی: پروژه حمید، معضل یکی از نقاط کور ترافیکی تبریز را حل می‌کند

اسماعیل جبارزاده در مراسم بهره برداری از پروژه تقاطع سه سطح سردار شهید حمید باکری گفت: فاز اول این پروژه مهم ترافیکی سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و خوشحالیم که فاز دوم نیز همزمان با آغاز هفته دولت و دهه کرامت پیش از موعد مقرر مورد بهره برداری قرار می گیرد .

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بنای دولت تدبیر و امید بر وحدت و همدلی است اظهار داشت: اجرای سریع پروژه سه سطح حمید از برکات وحدت و همدلی مسئولان مختلف است. تلاش شهرداری تبریز با همکاری اداراتی نظیر، آب و فاضلاب، مخابرات، شرکت برق، آب منطقه ای و منابع طبیعی منجر به اجرای این پروژه مهم شهری شد

جبارزاده با تاکید بر اینکه توصیه رئیس جمهور بر وحدت و همکاری بین تمامی دستگاههای خدمتگذار می باشدگفت: پروژه سه سطح حمید نمادی از همکاری، وحدت و همدلی مسئولان استان می باشد .

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان پروژه های مختلفی در حال اجراست گفت: گواهی می دهم مجموعه شهرداری تبریز و شورای شهر با تمام توان در جهت رفع مشکلات تبریز تلاش می نمایند .

نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی افزود: اگر روزی چهره تبریز چهره غیر پیشرفته و عقب مانده می نمود اما امروز، در سایه تلاش دو سال گذشته شهرداری تبریز به شهری متفاوت تبدیل شده است .

وی متذکر شد: امروز گردشگران از تمیزی و نظافت شهر می گویند و همچنین از تبدیل شهر به  کارگاه بزرگ سازندگی توصیف می‌کنند که این امر، امتیاز مهم شهرداری به شمار می‌رود.

 جبارزاده با بیان این‌که همت تمام مسئولان بر این است که با حمایت از اقدامات عمرانی، تبریز را نگین شهرهای ایران کنند، گفت:  در هفته دولت ۸۳۳ پروژه در جای جای استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز:  موفقیت پروژه حمید، مرهون پشتوانه‌های مطالعاتی عمران شهری

در ادامه مراسم بهره برداری از فاز دوم پروژه تقاطع غیرهمسطح حمید صادق نجفی  با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه نفیس و کم‌نظیر، با ویژگی های خاص معماری و زیبایی، همراه بوده و با در نظر داشتن حجم و وسعت ساختاری پروژه، دستاورد ارزشمندی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ضرورت طراح و اجرای پروژه حمد در سه سطح، نکته‌ای است که با در نظر داشتن نیازسنجی‌های مربوط به حجم تردد این مسیر، قطعا در آینده، بیشتر بارز خواهد بود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: موفقیت پروژه حمید چه از نظر جلوه ظاهری و چه از نظر نقشی که در روان‌سازی ترافیکی شهر خواهد داشت، مرهون پشتوانه‌های مطالعاتی است.
وی با بیان این که افتخار می کنیم که یکی از اقدامات ماندگار عمران شهری، به نام شهید حمید باکری، مزین شده است، گفت:  ایده‌های عمرانی شهرداری تبریز با برخورداری از نیازسنجی‌های لازم، تحول اساسی در چهره شهر را هدف گرفته و با اتکا به همدلی و همزبانی ارزنده‌ای که در بخش‌های مختلف اجرایی شهر، حاکم است، همچنان تداوم خواهد داشت.