رسوال درسخوان در بازدید از پروژه های جدید و در حال احداث سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ضعف عملکرد طی چندین سال گذشته آنقدر در حوزه فضای سبز تبریز کمبود دیده می شود که هر قدر هم مدیران فعلی کار کنند باز هم کم است. […]

رسوال درسخوان در بازدید از پروژه های جدید و در حال احداث سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ضعف عملکرد طی چندین سال گذشته آنقدر در حوزه فضای سبز تبریز کمبود دیده می شود که هر قدر هم مدیران فعلی کار کنند باز هم کم است.

وی ادامه داد: مشکلات فضای سبز تبریز امروز به معنی کم کاری مدیران فعلی نیست و زحمات مدیران امروزی به راستی جای تقدیر و تشکر دارد.

درسخوان همچنین به مشکلات مربوط به منابع مالی به عنوان چالشی برای توسعه فضای سبز تبریز اشاره کرده و گفت: در این زمینه باید شهرداری مرکز و سایر مناطق در کنار سازمان پارکها بوده و از اقدامات اجرایی توسط این سازمان حمایت کنند.

این عضو شورای شهر تبریز همچنین با تشکر ویژه از تمامی کارکنان، کارگران، مدیران و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز برای توسعه و نگهداری فضای سبز طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: در این بین وظیفه ما نیز سنگین است؛ چرا که شورای شهر باید به طور تمام قد از این اقدامات حمایت کرده و در کنار این سازمان باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز از بعد برنامه ریزی، اجرایی و مدیریت قابل تقدیر است، اظهار کرد: در شرایط کم آبی فعلی که در تبریز حکم‌فرماست، مبحثی مهم تر از فضای سبز وجود ندارد که توسعه و توجه به آن نیز نیازمند تامین منابع مالی است.

درسخوان با اشاره به اینکه شهردار تبریز باید از اقدامات این سازمان تا حد ممکن حمایت کنند، گفت: این حمایت ها باید در جهتی انجام بگیرد تا اقدامات زیربنایی سازمان با سیر طبیعی ادامه یابد؛ چرا که اقداماتی زیربنایی ای در حوزه فضای سبز انجام گرفته که نتیجه آن ۱۰ سال بعد مشهود می شود.

عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تبریز با تاکید بر لزوم زیرساخت هایی جهت ایجاد شهر پایدار تشریح کرد: شاید عملکرد مدیران امروز دیده نشود ولی نتیجه آن در آینده قطعا مشهود خواهد بود.

درسخوان به مشکل کمبود فضا جهت توسعه فضای سبز هم اشاره کرده و گفت: معتقدم دفاتر تجاری و مسکونی موجود در شهر تبریز را خریداری کرده و به فضای سبز تغییر کاربری دهیم و در کنار آن از طرح هایی مثل ایجاد روف گاردن نیز جهت توسعه فضای سبز شهری می توان استفاده کرد.

وی در پایان به نقش شهروندان در توسعه فضای سبز نیز اشاره کرده و افزود: هر شهروند تبریزی باید در قبال فضای سبز احساس مسئولیت کند و حتی با کاشت یک درخت در محیط زندگی خود، گامی در راستای ایجاد شهری سبز برداشته شود.