۱۳ شهرک تازه تاسیس اردبیل فاقد مدرسه است
۱۳ شهرک تازه تاسیس اردبیل فاقد مدرسه است

علی ورودی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: ما در سایه تلاش دولت تدبیر و امید موفق شدیم بسیاری از پروژه‌های آموزشی و پرورشی را که سال‌های سال نیمه‌تمام به حال خود رها شده بود تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم، پروژه پانسیون‌های شیخ مفید و شیخ بهایی اردبیل که […]

imagesعلی ورودی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: ما در سایه تلاش دولت تدبیر و امید موفق شدیم بسیاری از پروژه‌های آموزشی و پرورشی را که سال‌های سال نیمه‌تمام به حال خود رها شده بود تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم، پروژه پانسیون‌های شیخ مفید و شیخ بهایی اردبیل که هم اکنون ۸ اکیپ در آن فعالیت می‌کنند آماده بهره‌برداری هستند و در گرامیداشت هفته دولت افتتاح می‌شوند.

وی افزود: این پروژه را ۶ استاندار پیگیری کرده‌اند تا مراحل کلنگ‌زنی و تکمیل آن به انجام برسد و در سایه تلاش دولت تدبیر و امید این پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل ادامه داد:‌ پروژه مرحوم علیپور با چهار اکیپ در حال تکمیل است و مدرسه خیر نام آشنا آمنه هادی‌زاده در شهرک کارشناسان اردبیل به صورت سه کلاسه مراحل نهایی تکمیل را سپری می‌کند و در روزهای آینده آماده افتتاح خواهد شد.

ورودی، در مورد پروژه خیرساز دکتر وثوقی نیز بیان کرد: ساخت این مدرسه در فاز ۳ شهرک سبلان اردبیل به سرعت در حال اجراست و دو اکیپ نیز در این پروژه فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به کسب رتبه زیر ۱۰ در کنکور سراسری از ناحیه یک اردبیل گفت: ۷ نفر در سال ۹۲، ۲۱ نفر در سال ۹۳ و امسال نیز ۳۴ نفر در ناحیه یک اردبیل رتبه زیر هزار به دست آورده‌اند که ما شاهد رشد ۶۲ درصدی در این ناحیه بودیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل یادآور شد: در مجموع در شهرستان اردبیل امسال یک رکورد در جذب رتبه زیر یک‌هزار به دست آمده که ۵۴ نفر توانستند رتبه زیر یک‌هزار را به دست آورند که یک رشد ۱۵۰ درصدی را در مجموع شاهد هستیم.

ورودی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در ناحیه یک به ویژه در شهرک‌های جدیدالاحداث تصریح کرد: در حال حاضر در ۲۳ شهرک جدیدالاحداث یا در حال احداث محدوده ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل ۱۳ شهرک فاقد مدرسه است و در ۱۰ شهرک نیز به تعداد محدودی مدرسه وجود دارد در حالی که جلوتر از سایر فضاها ما فضای آموزشی و پرورشی داریم.

وی افزود: اغلب خیرین مدرسه‌ساز مدارس از سه تا ۶ کلاس احداث می‌کنند در حالی که در این شهرستان ما به مدارس بالای ۱۰ کلاسه نیازمندیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با انتقاد از حاضر نشدن شهردار و معاون شهردار اردبیل در جلسات شورای آموزش و پرورش ادامه داد: انتظار می‌رود شهردار یا معاون وی در این جلسه حاضر شده و نسبت به فعالیت‌های انجام شده در آستانه سال تحصیلی جدید گزارشی ارائه کرده و از این روند اطلاعاتی بدهد.

ورودی سرانه مدارس را در مناطق روستایی در حد صفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه مشارکت مردم نیز بسیار پایین است ما پیشنهاد می‌کنیم تا نسبت به تخصیص سرانه به مدارس روستایی و مدارس شهری برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری مناسب کلاس‌های تابستانی برای دانش‌آموزان زیر پوشش این ناحیه آموزشی عنوان کرد: در این کلاس‌ها که در قالب کانون‌ها و واحدهای مدارس در حال برگزاری است ما سعی کردیم تا با یک هدف‌گذاری مشخص پایه‌های تحصیلی، آموزشی و تربیتی نسل آینده را بیان کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل به افزایش ۲۰ درصدی مصوب شهریه کلاس‌های مدارس بزرگسالان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز مقرر شده تا مبلغ ۱۰ و ۱۲ هزار تومان به ازای هر واحد حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شود.

ورودی در پایان سخنان خود از همکاری خوب در برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس خبر داد و گفت: در این زمینه پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سرعت انجام می‌شود.