به گزارش اویاقلیق ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، این جشنواره که از پنجشنبه با استقبال گسترده گردشگران و غرفه‌دارانی از ۱۵ استان کشور آغاز شده بود، پس از دو روز اجرای برنامه‌های متنوع و پخت و عرضه انواع آش‌ها و غذاهای سنتی به کار خود پایان […]

به گزارش اویاقلیق ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، این جشنواره که از پنجشنبه با استقبال گسترده گردشگران و غرفه‌دارانی از ۱۵ استان کشور آغاز شده بود، پس از دو روز اجرای برنامه‌های متنوع و پخت و عرضه انواع آش‌ها و غذاهای سنتی به کار خود پایان داد.

در روز اختتامیه این جشنواره آش و غذاهای سنتی پخته شده توسط بانوان متبحر آشپز مورد ارزیابی داوران جشنواره قرار گرفت و برترین غرفه، آش و غذاهای سنتی از نظر کیفیت، طعم و مقبولیت عمومی معرفی و با اهدای هدایایی از نفرات برتر تجلیل به‌عمل آمد.

بتول نقدی از استان ایلام مقام نخست جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی را در بخش آش مانشت به خود اختصاص داد و به ترتیب الناز آقانژاد از روستای کورعباسلوی نیر و راضیه قلی‌‌وند از اردبیل به عنوان نفرات دوم و سوم در بخش آش رشته و گوجه معرفی و انتخاب شدند.

در بخش غذاهای سنتی نیز، غذاهای سنتی بریانی و لونگی پخته شده توسط لیلا عقلی از اصفهان و لیلا دیده روشنی از اردبیل به عنوان منتخبان نفرات اول و دوم هیئت داوران جوایز و هدایایی از دست مسئولان دریافت کردند.

همچنین حوریه شوقی از شهرستان نیر به دلیل حضور مداوم و ۱۰ ساله خود در جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی به عنوان «مادر جشنواره» معرفی و برگزیده شد.

علیپور از استان گیلان و افسانه قنبریان از استان همدان عنوان «غرفه برتر» دهمین جشنواره ملی آش نیر را به خود اختصاص دادند.