۱۰۰ هکتار از مراتع شهرستان آذرشهر در آتش سوخت
۱۰۰ هکتار از مراتع شهرستان آذرشهر در آتش سوخت

به گزارش اویاقیلق به نقل از نصر ، رحمت اله کریمزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش آتش سوزی در مراتع روستای قدگاه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام و با همکاری اداره منابع طبیعی ، نیروهای هلال احمر و جوامع محلی اقدام به اطفای […]

به گزارش اویاقیلق به نقل از نصر ، رحمت اله کریمزاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش آتش سوزی در مراتع روستای قدگاه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام و با همکاری اداره منابع طبیعی ، نیروهای هلال احمر و جوامع محلی اقدام به اطفای حریق نمودند که متاسفانه ۶۰ هکتار از مراتع این روستا در آتش سوخت.

وی افزود علاوه بر این آتش سوزی ۴۰ هکتار از مراتع روستای هفت چشمه نیز در طول این هفته در آتش سوخته که با همکاری ادارات زیربط نیز این آتش سوزی اطفا گردید.

کریمزاده علت این آتش سوزیها را بی احتیاطی عوامل انسانی نام برد و از اهالی و گردشگران خواست بدلیل گرمای هوا از روشن کردن آتش در مراتع و اراضی جدا خودداری فرمایند.

وی اضافه کرد: در این آتش سوزی ها مراتع بدون درخت و درختچه دچار حریق شده و گیاهان مرتعی مانند گون در آتش از بین رفتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آذرشهر در پایان از اهالی و گردشگران در خواست کرد : در صورت مشاهده آتش سوزی در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مراتب را با شماره تلفن های ۱۵۴۰ و ۱۸۱۲ به این اداره اطلاع دهند.