هویت میدان آذربایجان حفظ شود
هویت میدان آذربایجان حفظ شود

محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک استان، با اشاره به ضرورت اجرای طرح ترافیکی میدان آذربایجان به عنوان بزرگترین طرح ترافیکی شهر تبریز، اظهار داشت: مهم‌ترین مساله در اجرای این طرح، حفظ هویت میدان آذربایجان است. وی با بیان این که میدان آذربایجان به دلیل نقش آن در منظر شهری و این که ورودی شهر […]

بمحمدصادق پورمهدی در جلسه شورای ترافیک استان، با اشاره به ضرورت اجرای طرح ترافیکی میدان آذربایجان به عنوان بزرگترین طرح ترافیکی شهر تبریز، اظهار داشت: مهم‌ترین مساله در اجرای این طرح، حفظ هویت میدان آذربایجان است.

وی با بیان این که میدان آذربایجان به دلیل نقش آن در منظر شهری و این که ورودی شهر تبریز است حساسیت ویژه‌ای دارد، بر استفاده از نظرات متخصصان در اجرای طرح ترافیکی این میدان تاکید کرد.

پورمهدی افزود: برای اجرای این طرح اعتبار قابل توجهی هزینه خواهد شد، بنابراین لازم است با نهایت دقت و آینده‌نگری اجرا شود و این طور نباشد که هم هزینه کنیم و هم مورد سرزنش آیندگان قرار گیریم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت منظر شهری طرح ترافیکی میدان آذربایجان تاکید کرد و گفت: شهرداری تبریز برای اجرای معماری منظر شهری این میدان یک مسابقه بین‌المللی برگزار کند تا بتوانیم بهترین طرح را اجرا کنیم

وی همچنین دسترسی پیاده به مراکز پیرامونی میدان آذربایجان را مهم دانست و بر پیش‌بینی مسیرهای سهل و روان در این زمینه تاکید کرد.

پورمهدی در ادامه با اشاره افزایش ورود مسافران به تبریز و اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر که موجب افزایش ترافیک و به زحمت افتادن مردم می‌شود، گفت: برای حل مشکل ترافیک تبریز هیچ راهی جز تقویت حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

وی از احداث روگذرها و زیرگذرهای متعدد توسط شهرداری تبریز تشکر کرد و در عین حال گفت: اجرای این طرح‌ها بدون تقویت حمل و نقل عمومی تاثیر چندانی نخواهد داشت و شهرداری و شورای شهر تبریز باید این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به عوامل ترافیک در شهر تبریز، افزایش تابلوهای راهنمای مسیر، نصب دوربین‌های ترافیک و فرهنگ‌سازی ترافیک در بین مردم را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه مشاور طرح ترافیکی میدان آذربایجان گزارشی از اصلاحات این طرح ارایه کرد که مورد بحث و بررسی اعضای شورای ترافیک قرار گرفت و مقرر شد برخی اشکالات مطرح شده رفع و در جلسه آتی شورای ترافیک ارایه شود.

در این جلسه همچنین مصوبات کمیته ترافیک شهرستان تبریز مطرح و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.