افزایش ۳۰ درصدی حجاج آذربایجان‌شرقی در حج تمتع سال‌جاری
افزایش ۳۰ درصدی حجاج آذربایجان‌شرقی در حج تمتع سال‌جاری

امیر روحی ملکی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته حج و تبریک ایام روز خبرنگار بر ارتقای کیفی و کمی خدمات به حجاج و زایران عتبات عالیات تاکید کرد. وی بیان کرد: آمار حج و زیارت در زمینه اعزام به عتبات عالیات تا ۲۷ مردادماه ۹ هزار و ۲۲۹ نفر است که در […]

dsaامیر روحی ملکی ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته حج و تبریک ایام روز خبرنگار بر ارتقای کیفی و کمی خدمات به حجاج و زایران عتبات عالیات تاکید کرد.

وی بیان کرد: آمار حج و زیارت در زمینه اعزام به عتبات عالیات تا ۲۷ مردادماه ۹ هزار و ۲۲۹ نفر است که در قالب ۲۵۲ کاروان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

روحی گفت: کاهش ۳۸ درصدی اعزام به عتبات عالیات را به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

وی در ادامه به تشریح برنامه اعزام حجاج آذربایجان شرقی به سرزمین وحی برای انجام اعمال حج تمتع پرداخت و گفت: اولین کاروان حج تمتع از استان، یک شنبه اول شهریورماه از تبریز عازم خواهند شد که به صورت مدینه قبل بوده و تا ۶ شهریور اعزام ادامه خواهد داشت.

روحی ملکی با بیان اینکه برگشت حجاج نیز از ۷ تا ۱۲ مهرماه خواهد بود، ادامه داد: مدت سفر حجاج حداقل ۳۷ روز خواهد بود، تعداد حجاج آذربایجان‌شرقی ۳ هزار و ۳۳۰ هستند که به نسبت سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی افزود: سهمیه عمره مفرده نیز امسال حدود ۳۰ هزار نفر بود که ۱۹ هزار نفر به حج عمره مشرف شدند و کاهش ۱۳ درصدی را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: امسال در حج تمتع ۲۵ کاروان فعال و ۱۳۳ نفر عوامل اجرایی هستند.

روحی ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مسائل امنیتی حجاج گفت: هماهنگی‌های لازم اندیشیده شده و مسئولان دو کشور در این زمینه هماهنگی دارند.

وی خطاب به حجاج گفت: حجاج در زمینه رعایت مسائل امنیتی نکات لازم را رعایت کرده و از سوار شدن به خودروهای ناشناس خودداری کنند.