کلنگ پاساژسازی زنوزی بر قلب صنعتی تبریز با حمایت دولتی ها / دست های پشت پرده همچنان پرتلاش
کلنگ پاساژسازی زنوزی بر قلب صنعتی تبریز با حمایت دولتی ها / دست های پشت پرده همچنان پرتلاش

در حالی که روز گذشته و در جریان نشست خبری حجت الاسلام محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه مطالبی درباره محکومیت قطعی محمدرضا زنوزی مطلق در یک پرونده و ادامه دادرسی به دو پرونده دیگر وی که مبلغ تخلف یکی از آنها ۱۲ هزار میلیارد است خبر داد؛ امروز اخباری درباره اجرای […]

۱۲۳ثدر حالی که روز گذشته و در جریان نشست خبری حجت الاسلام محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه مطالبی درباره محکومیت قطعی محمدرضا زنوزی مطلق در یک پرونده و ادامه دادرسی به دو پرونده دیگر وی که مبلغ تخلف یکی از آنها ۱۲ هزار میلیارد است خبر داد؛ امروز اخباری درباره اجرای پروژه احداث یک مجتمع تجاری توسط وی در محل کارخانه واگذار شده بنیان دیزل مطرح شد.

توضیحات معاون اول قوه قضائیه درباره پرونده تخلفات زنوزی

این بخش از خبر مربوط به نشست خبری اژه ای بدین شرح است: خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که پرونده آقای «ز» کسی که از رانت استفاده کرده رسیدگی شد ولی در مورد پرونده ۱۲ هزار میلیاردی که وی در آن نقش داشت،‌ شما اعلام کردید که متهم بازداشت ولی با قید وثیقه آزاد شد. آخرین وضعیت این پرونده به چه صورت است؟ و محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: در مورد پرونده زنوزی که شما به آن اشاره کرده‌اید (بنده اسم وی را می‌آورم به خاطر این‌که بخشی از حکم‌شان قطعی است) باید بگویم که وی دو پرونده داشت. یکی از پرونده‌هایش مربوط به مبلغی بود که به بانک‌ها بدهکار بود و زمانی که بازداشت شد بعضی از اموال را تحویل داد و بعد از دادگاه با بانک‌ها تسویه کرد. در پرونده دیگر وی به حبس و جریمه نقدی محکوم شد که هر دو مجازات‌ها نیز انجام شد. وی ادامه داد: اما پرونده دیگری هم دارد که در حدود ۱۲ هزار میلیارد است ولی ثابت نشده اما مبلغ قابل توجهی بود. پرونده مفتوح دیگری هم وی غیر از پرونده ۱۲ هزار میلیاردی دارد که به نتیجه نرسیده و بنده نشنیده‌ام که وی بازداشت باشد.

تغییر کاربری بنیان دیزل وارد مرحله اجرایی می شود / کلنگ آتاسنتر به زمین می خورد

این در حالی است که روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تبریز در خبری که امروز از زبان فرهاد روشنی، شهردار این منطقه منتشر کرده است خبر از آغاز اجرای پروژه معروف به آتاسنتر طی یک ماه آینده داده است.

این پروژه که با تغییر کاربری کارخانه واگذار شده بنیان دیزل و احداث مجتمع تجاری در آن تعریف شده است؛ توسط روشنی یکی از برنامه های بزرگ برای توسعه غرب تبریز معرفی شده است.

وی درآمد شهرداری از این پروژه را بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و در بخشی از سخنان خود خواستار حمایت مجموعه مدیریتی شهرداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی شد.

روشنی در حالی حمایت بیشتر شهرداری و استانداری را می خواهد که تا امروز نیز این پروژه با حمایت های ویژه مراحل را طی کرده است و علی رغم همه اعتراضات نسبت به تغییر کاربری یک کارخانه واگذار شده برای ساخت مجتمع تجاری در نقطه ای از تبریز که محدوده ای صنعتی است؛ این موضوع همچنان دنبال می شود.

حمایت های شخص استاندار از زنوزی تا حدی است که وی در این احداث مجتمع تجاری در محل کارخانه بنیان دیزل شخصا به عنوان رئیس کمیسیون ماده ۵ موافقت خود را اعلام نموده و در روزهای گذشته نیز در کلنگ زنی طرحی که هواپیمایی آتا متعلق به زنوزی در فرودگاه بین المللی تبریز اجرا خواهد کرد؛ شرکت کرده بود.

این در حالی است که یکی از انتقادات اصلی جبارزاده به مدیران دولت سابق در آذربایجان شرقی واگذاری مجموعه های صنعتی این استان بوده است.

علی رغم روشنگری های رسانه ای آنچه مبرهن است اصرار و تلاش بی حد دست های پشت پرده برای اجرای این پروژه تجاری است و این سوال که تبدیل مجموعه صنعتی به مجموعه تجاری با چه هدفی صورت می گیرد، بی پاسخ است از سوی کسانی که داعیه حمایت از بخش صنعت و قشر کارگری را دارند.