در این گزارش از مقام‌های آمریکایی نقل شده است که دولت چین “با توسل به زور شیوه‌های مختلف”برای بازگرداندن این مهاجران و پناهجویان چینی اقدام می‌کند. مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که این اقدام دولت چین در سطح جهانی در جریان است. بنا بر این گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره ادامه این فعالیت‌ها به دولت […]

در این گزارش از مقام‌های آمریکایی نقل شده است که دولت چین “با توسل به زور شیوه‌های مختلف”برای بازگرداندن این مهاجران و پناهجویان چینی اقدام می‌کند.

مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که این اقدام دولت چین در سطح جهانی در جریان است.

بنا بر این گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره ادامه این فعالیت‌ها به دولت چین هشدار داده است. این در حالی است که شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین قرار است ماه آینده میلادی به آمریکا سفر کند.

‘شکار روباه’
به گزارش نیویورک‌تایمز این برنامه دولت چین که در پکن با اسم رمز “عملیات شکار روباه” شناخته می‌شود، برنامه‌ای جدا از فعالیت‌های معمول جاسوسی چین در آمریکا است.

بنا بر این گزارش ماموران مخفی چین که با دستور وزارت امنیت عمومی این کشور فعالیت می‌کنند، به احتمال زیاد با ویزای گردشگری یا تجاری وارد آمریکا می‌شوند.

گزارش نیویورک تایمز می‌گوید این افراد مهاجران یا فراریان مورد نظر را در آمریکا تحت فشار می‌گذارند و در داخل چین هم اعضای خانواده آنها تهدید می‌شوند.

این گزارش مدعی شده است که با اجرای این عملیات تا کنون بیش از ۹۳۰ مظنون از سرتاسر جهان به چین بازگشت داده شده‌اند.

گفته می‌شود هدف اصلی عملیات شکار روباه مخالفان اصلی سیاسی یا کسانی هستند که به اتهامات فساد مالی در چین تحت تعقیب قرار دارند.

منبع: بی بی سی