سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی به ۵/۵ کیلو گرم افزایش یافته است
سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی به ۵/۵ کیلو گرم افزایش یافته است

محمد صمدزاده هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش آگاهی  های عمومی مردم و ترویج مصرف ماهی در خانواده ها اعلام کرد و  با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای سال در هفت شهر استان برگزار شده افزود: تا پایان سال نیزدر بعضی از شهرهای دیگر استان برگزار می شود. وی گفت: سرانه مصرف ماهی […]

سشسشزمحمد صمدزاده هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش آگاهی  های عمومی مردم و ترویج مصرف ماهی در خانواده ها اعلام کرد و  با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای سال در هفت شهر استان برگزار شده افزود: تا پایان سال نیزدر بعضی از شهرهای دیگر استان برگزار می شود.

وی گفت: سرانه مصرف ماهی در استان از ۱۰۰گرم در سال هفتاد و سه، به پنج و نیم کیلوگرم در سالجاری افزایش یافته است.

مدیر شیلات و امور آبرزیان سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه  میزان تولید ماهی در استان در سالجاری حدود پنج هزار تن خواهد بود افزود : این میزان ماهی در ۴۰۰مزرعه و استخر تولید می شود.

وی، وسعت استخر های پرورش ماهی استان را هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه نیز در این جشنواره گفت : شهرستان مراغه با تولید ۸۱۰ تن ماهی قزل آلا ، مقام اول تولید این نوع ماهی در استان را دارد.

 محمد نریمانی افزود : امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی مراغه رهاسازی شده است.

گفتنی است اجرای سخنرانی با موضوع نقش آبزیان در سلامت جامعه، نحوه شناسایی و خرید ماهی سالم و وضعیت تولید ماهی در مزرعه از دیگر برنامه های این جشنواره بود.