تولید یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن انواع میوه در آذربایجان شرقی
تولید یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن انواع میوه در آذربایجان شرقی

کریم مهری در حاشیه تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه در گفتگو با خبرنگاران  با بیان این مطلب افزود:  این میزان شامل ۲۱۴ هزار تن انواع میوه های تابستانه و ۸۹۷ هزار تن انواع میوه های دانه ریز و دانه دار است. وی اظهارکرد : این میزان میوه از ۹۶ هزار […]

۱۲کریم مهری در حاشیه تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه در گفتگو با خبرنگاران  با بیان این مطلب افزود:  این میزان شامل ۲۱۴ هزار تن انواع میوه های تابستانه و ۸۹۷ هزار تن انواع میوه های دانه ریز و دانه دار است.

وی اظهارکرد : این میزان میوه از ۹۶ هزار و ۹۷۸ هکتار از باغ های بارور این استان برداشت می شود که بیش از نیاز استان بوده و محصولات مازاد برمصرف توسط بخش خصوصی (میدان های میوه و تره بار) به سایر استان های کشور صادر می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت : زردآلو، هلو، شلیل، آلو، آلوچه و سیب تابستانه عمده محصولاتی است که هم اکنون کار برداشت آن ها از باغ های استان آغاز شده است و پیش بینی می شود ۱۸۵ هزار تن از این محصولات برداشت شود.

 مهری ادامه داد : این استان دارای ۱۱۴ هزار و ۷۵۳ هکتار انواع باغ بوده که ۱۷ هزار و ۷۷۵ هکتار آن نهال و ۹۶ هزار و ۹۷۸ هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به تنش های ناشی از سرما و گرما بر محصولات زراعی و باغی در این استان یادآوری کرد: در سال زراعی جاری هشت هزار میلیارد ریال به کشاورزان استان خسارت وارد شده که طبق پیش بینی های ستاد بحران استان، عمده این خسارت ها توسط بیمه های کشاورزی جبران می شود.