کاهش حجم شکایات مردمی از شهرداری تبریز
کاهش حجم شکایات مردمی از شهرداری تبریز

صادق نجفی در شورای معاونان شهرداری تبریز، با اشاره به کاهش چشمگیر حجم شکایات از شهرداری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، افزود: این روند ارزشمند، مرهون هوشمندسازی حوزه‌های مختلف خدمتگزاری، کاهش اقدامات دستی و پویاسازی خدمات شهرسازی است. وی به اجرای۱۰۰ هزار تن آسفالت‌ اساسی در دو ماه اخیر اشاره و تاکید کرد: […]

asgصادق نجفی در شورای معاونان شهرداری تبریز، با اشاره به کاهش چشمگیر حجم شکایات از شهرداری در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، افزود: این روند ارزشمند، مرهون هوشمندسازی حوزه‌های مختلف خدمتگزاری، کاهش اقدامات دستی و پویاسازی خدمات شهرسازی است.

وی به اجرای۱۰۰ هزار تن آسفالت‌ اساسی در دو ماه اخیر اشاره و تاکید کرد: تکاپوی کارگاه‌های متعدد عمرانی، به خصوص اجراهای آسفالت‌های اصولی  و تضمین‌شده، موجب رضایتمندی شهروندان شده و باید استمرار یابد.

 نجفی خاطرنشان کرد: نهضت شفاف‌سازی در رویکردهای مختلف شهرداری، با کاهش زمینه‌های تخلف، خدمت بی‌وقفه و تکریم ارباب رجوع، امتیاز و سرمایه معنوی و ارزشمند شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز در ادامه با تاکید بر این‌که حرکت اصلی شهرداری، باید به سمت تحصیل رضایت شهروندان باشد، اظهار داشت: در دو سال اخیر، سعی کرده‌ایم تمام همت خود را صرف ارتقای شان و جایگاه خدمتگزاری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری کنیم.

نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: این هدف مترقی، جز با تحصیل رضایت شهروندان و افزایش همدلی و همزبانی با سایر دستگاه‌های اجرایی میسر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با این روند، جایگاه هر یک از زیرمجموعه‌های شهرداری باید به مرتبه‌ای برسد که هر بخش، در راستای تحقق مدیریت واحد شهری، در تعامل تنگاتنگ با بخش متناظر مدیریت استانی باشد.

شهردار تبریز متذکر شد: ارتقای سازمانی بخش‌های مختلف شهرداری به «اداره‌کل» و «معاونت» در راستای چابک‌سازی حرکت‌های اجرایی و روان‌سازی ماموریت‌ها، مورد توجه قرار گرفته‌است.

 نجفی با تاکید بر سالم‌سازی محیط اداری و تکریم ارباب رجوع، خاطرنشان کرد: مدیران شهرداری باید با تقویت نظارت‌ها و پیشگیری از زمینه‌های بروز تخلف، مانع از بروز هر گونه جو منفی در روند خدمتگزاری شوند.

وی یادآور شد: با وجود مدیران دلسوز و متعهد، طبیعی است که هر یک از بخش‌های شهرداری نیز باید از یک سیستم سالم، چابک و خدوم برخوردار باشد.

شهردار تبریز همچنین مدیران بخش‌های مختلف شهرداری را به پیگیری برنامه‌های ارزشی و مرور مستمر مفاهیم دینی و مذهبی در واحد مربوطه خود، توصیه کرد.