فاز اول بزرگراه دو کمال در آستانه بهره برداری قرار گرفت
فاز اول بزرگراه دو کمال در آستانه بهره برداری قرار گرفت

یعقوب هوشیار شهردار منطقه پنج کلانشهر تبریز در حاشیه بازید از این پروژه، گفت : بزرگراه دو کمال به عنوان شاهراهی در شرق تبریز، ایفای نقش کرده و از بار ترافیکی مرکز و مهمترین ورودی شهر خواهد کاست . وی در ادامه با بیان اینکه مسیر گشایی یکی از اولویت های عمرانی این منطقه در […]

۱۱۲٫ئیعقوب هوشیار شهردار منطقه پنج کلانشهر تبریز در حاشیه بازید از این پروژه، گفت : بزرگراه دو کمال به عنوان شاهراهی در شرق تبریز، ایفای نقش کرده و از بار ترافیکی مرکز و مهمترین ورودی شهر خواهد کاست .

وی در ادامه با بیان اینکه مسیر گشایی یکی از اولویت های عمرانی این منطقه در سه سال اخیر بوده است، اظهار کرد: با توسعه و گسترش شهر در دو دهه اخیر ، مسیر گشایی، احداث اتوبان و بزرگراه جزو اولویت های کاری شهرداری قرار گرفته که در این راستا، بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی در پروژه های مسیرگشایی هزینه می شود.

هوشیار همچنین در رابطه با بزرگراه دو کمال، گفت: این پروژه ۱۰ کیلومتر طول و با احتساب فضای سبز ۹۰ متر عرض دارد که از حوالی میدان بسیج آغاز و با عبور از منطقه بیلانکوه به چایکنار متصل می شود.

شهردار منطقه پنج افزود: از بلوار دو کمال به عنوان مهرانه رود دوم که ادامه مسیر چایکنار به شرق تبریز است یاد می شود . وی در ادامه گفت : از اهداف این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک ، حل معضل حاشیه نشینی و ارتقای ارزش افزوده مناطق واقع در مسیر پروژه است.

وی عملیات عمرانی پروژه شامل اجرای عملیات خاکبرداری، زیر سازی و روسازی مسیر، احداث رمپ های ورودی و خروجی به میدان شهید فهمیده، تملک املاک واقع در مسیر و احداث دیوار حایل جهت هدایت آب‌های سطحی واقع در بستر رودخانه می باشد.

هوشیار از افتتاح فاز اول بزرگراه دو کمال، به طول ۱۵۰۰ متر و در حد فاصل میدان شهید فهمیده تا خروجی بارنج، در آینده نزدیک خبر داد.