گرمای هوا شهروندان تبریزی را کلافه کرد/ موج گرما این هفته نیز ادامه می یابد
گرمای هوا شهروندان تبریزی را کلافه کرد/ موج گرما این هفته نیز ادامه می یابد

گرمای شدید هوا طی روزهای گذشته موجب کلافگی شهروندان تبریزی شده و در برنامه روزانه آنها خلل وارد کرده است. کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: گرمای طاقت فرسای کنونی تا آخر این هفته ادامه پیدا می کند. “ناصر منصوری”، با اعلام اینکه بیشینه دمای تبریز طی امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر […]

assasگرمای شدید هوا طی روزهای گذشته موجب کلافگی شهروندان تبریزی شده و در برنامه روزانه آنها خلل وارد کرده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: گرمای طاقت فرسای کنونی تا آخر این هفته ادامه پیدا می کند.

“ناصر منصوری”، با اعلام اینکه بیشینه دمای تبریز طی امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است، گفت: گرمای هوا طی روز آینده بیشتر خواهد شد، اما روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد افت جزئی دما در حدود ۲ الی ۳ درجه خواهیم بود، اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوا دوباره گرم تر می شود.

وی در ادامه با ذکر اینکه پدیده خاص جوی طی این هفته و هفته آینده نخواهیم داشت، گفت: گرمای هوا از هفته آینده کاهش حدود ۵ درجه ای خواهد شد، اما به طور کلی گرمای هوا تداوم پیدا می کند.

منصوری گفت: پیش بینی می کنیم دمای هوای تبریز طی هفته آینده در حدود ۳۶ الی ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر باشد.

این کارشناس اداره کل هواشناسی در پاسخ به چرایی نفوذ گرمای شدید و بی سابقه به آذربایجان، گفت: نقشه ها نشان می دهد جهت وزش باد و جریانات هوایی کشور تغییر پیدا کرده و هوای گرم نواحی جنوب کشور به نواحی شمالی کشور نفوذ کرده است.

به گزارش نصرنیوز، گرمای شدید هوای این روزهای تبریز، علاوه بر کلافگی شهروندان، موجب اخلال در انجام امورات شهروندان شده است. کارشناسان امر به شهروندان توصیه کرده اند در ساعات میانی روز که گرمای هوا بیشتر است، برای پیشگیری از مشکلات قرار گرفتن تحت تشعشع اشعه ماورای بنفش خورشید، در داخل خانه یا محل کار خود بمانند. از این رو توصیه می شود طی ساعات میانی روز حتی الامکان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری نمایید و از مایعات و خصوصا آب به میزان کافی استفاده نمایید تا از گرما زدگی و سوختن پوست جلوگیری گردد.

همچنین سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به احتمال وقوع اتش سوزی در جنگل ها و مراتع هشدار داده است. لذا از شهروندان خواسته شده تا در تفرجگاه ها و خصوصاً مناطق جنگلی از روشن کردن آتش خودداری نمایند ، چرا که طی روزهای گرم آینده، احتمال آتش سوزی های گسترده در جنگل ها نیز وجود دارد.