جشنواره تبریزیم، نقطه امید اصلاح رفتارهای شهروندی است
جشنواره تبریزیم، نقطه امید اصلاح رفتارهای شهروندی است

حجت الاسلام احمد حمیدی خاطر نشان کرد: جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم به دلیل ماهیت خود که در پیوند با شهروندان و تلاش برای اصلاح الگوی رفتار شهروندان، یکی از مهمترین اتفاقات هنری تبریز است که چهارمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند. وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به دلیل […]

سسیحجت الاسلام احمد حمیدی خاطر نشان کرد: جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم به دلیل ماهیت خود که در پیوند با شهروندان و تلاش برای اصلاح الگوی رفتار شهروندان، یکی از مهمترین اتفاقات هنری تبریز است که چهارمین دوره برگزاری خود را تجربه می کند.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به دلیل ماهیت اصلی خود که به رفتارهای شهروندان توجه دارد و می کوشد برخی از کج رفتاری ها و اخلاق سو را به شهروندان متذکر شود، برای شهرداری تبریز به عنوان نهاد متولی شهر و شهروندان به عنوان کسانی که همه روزه در این شهر مراودات خود را سامان می بخشند، واجد فصول مشترکی است. 

حمیدی اظهار داشت: از این رو این جشنواره می تواند دغدغه های این دو مجموعه را در بطن خود متذکر شود و به ایجاد مجموعه ای از خلاقیت های فرهنگی در کنار مطالبات شهرداری کمک کند.

وی با بیان اینکه تئاتر یکی از رساترین زبان ها در بیان مفاهیم اجتماعی و فرهنگی است، اظهار داشت: به کمک این واسطه  می توان زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی را فراهم آورد.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص بهره گیری از زبان هنر برای بیان مسایل فرهنگی اظهار تاکید کرد: ما باید از این ابزار به واسطه جشنواره تبریزیم، بهره ببریم و زمینه را بری بالندگی بهتر جامعه فراهم نماییم.

حمیدی عنوان کرد: همه فعالان فرهنگی و مدیریتی جامعه باید برای مفاهیم و آموزشی های شهروندی هنر را به عنوان یک واسطه در نظر بگیرند و با زبان تاثیر گذار هنر، انتقال مفاهیم را در مقام یک اصل خدشه ناپذیر محملی برای کسب  نتایج مطلوب قلمداد نمایند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز در پایان ابراز امیدواری کرد : امید است جشنواره چهارم تبریزیم به این سبب بتواند با جذب مخاطبان خود در همه سطوح، اعم از هنرمندان و شهروندان اثر گذاری خود را نشان دهد و تبدیل به یک جریان فرهنگی موفق شود.