ظریف: باید سازوکار بانکی جدید بین ایران و پاکستان ایجاد شود
ظریف: باید سازوکار بانکی جدید بین ایران و پاکستان ایجاد شود

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رییس مجلس سنا پاکستان با ابلاغ سلام رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از همکاری های پارلمانی بین دو کشور حمایت می‌کنیم. وی افزود: نقش پارلمان های دو کشور در تصویب و حمایت از روند مناسبات دو کشور بسیار مهم می باشد. وی افزود: ما […]

شسسسمحمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رییس مجلس سنا پاکستان با ابلاغ سلام رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از همکاری های پارلمانی بین دو کشور حمایت می‌کنیم.

وی افزود: نقش پارلمان های دو کشور در تصویب و حمایت از روند مناسبات دو کشور بسیار مهم می باشد.

وی افزود: ما در فرایند تصویب موافقتنامه‌ها نیاز به مساعدت مجالس دو کشور برای حمایت از مناسبات کشورها داریم و برای تبادل هیات‌های پارلمانی دو کشور آمادگی داریم.

ظریف با اشاره به مسایل و دستور کار جدید برای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: برای ارتقای همکاری های دو کشور می‌باید سازوکار بانکی جدید بین دو کشور ایجاد شود و زمینه تسهیلات هر چه بیشتر را برای تجار و صاحبان شرکتهای دولتی و خصوصی فراهم ساخت.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به شرایط وخیم انسانی ناشی از استمرار بحران یمن اظهار داشت: تحولات جاری در یمن و در حال عین تخریب زیرساختهای این کشور موجب بروز مشکلات اساسی برای حیات عادی مردم شده است. راه حل یمن، سیاسی و رجوع تمامی طرفها به گفت‌وگوهای یمنی یمنی است.

دو طرف همچنین در خصوص مسایل مورد علاقه و همکاریهای پارلمانی بحث و تبادل نظر کردند.

ربانی نیز در این دیدار با اشاره به موفقیت ایران در دستیابی به توافق هسته ای اظهار داشت: ما از دستاورد و موفقیت جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته‌ای خرسندیم و آن را تبریک می‌گوییم.

وی در خصوص همکاری های دو جانبه نیز گفت: ما در زمینه های اقتصادی، مبارزه با جنایات سازمان یافته و تروریسم، انرژی و خط لوله گاز دو کشور و پیشبرد اهداف ان امکانات خوبی را برای گسترش مناسبات تهران و اسلام آباد داریم و مجلس سنا از تقویت مناسبات در کشور حمایت می‌کند و از هر گونه تلاشی فروگذار نبوده و نیست.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه های امروز خود در اسلام آباد با رضا ربانی، رییس مجلس سنای پاکستان دیدار کرد.

دیدار با سردار ایاز صادق، رییس مجلس ملی و سخنرانی در کمیته امور خارجی مجلس ملی از دیگر برنامه‌های ظریف در پاکستان است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین صبح امروز با نخست وزیر مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

قرار است ظریف پس از پایان برنامه‌های سفر خود به پاکستان، اسلام آباد را به مقصد دهلی‌نو ترک کند.