دستگیری سه سارق خانه باغ و منازل در اهر/ آتش سوزی در سه روستای میانه
دستگیری سه سارق خانه باغ و منازل در اهر/ آتش سوزی در سه روستای میانه

سرهنگ “رحیم محمدی” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل و خانه باغ های شهرستان، ماموران آگاهی مراتب را در دستور کار خود قرار دادند و موفق به دستگیری سارقان وکشف برخی اقلام مسروقه ومقادیری مواد مخدر ازمخفیگاه سارقان شدند.  وی ادامه داد: ماموران در ادامه تحقیقات سه نفر […]

سسیسرهنگ “رحیم محمدی” در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل و خانه باغ های شهرستان، ماموران آگاهی مراتب را در دستور کار خود قرار دادند و موفق به دستگیری سارقان وکشف برخی اقلام مسروقه ومقادیری مواد مخدر ازمخفیگاه سارقان شدند.

 وی ادامه داد: ماموران در ادامه تحقیقات سه نفر سارق را دستگیر کردند که دو نفر از این سارقان در بازجویی های انجام شده به هشت  فقره سرقت  خانه باغ با همدستی وهمکاری همدیگر ونفرسوم به سرقت از منازل بدون نگهبان اعتراف کردند.

وی گفت: اقلام کشف شده پس از شناسایی مالکین به آنها استرداد و سارقان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو توسط ماموران کلانتری ۱۸ تبریز و کشف ۴۰ فقره سرقت از وی خبر داد.

سرهنگ پاسدار “فرهنگ نوروزی” گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در یکی از مناطق تبریز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۸ تبریز قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کردند و در ادامه بررسی ها رد پای سارق حرفه ای فعال در این سرقت ها را شناسایی و وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در تحقیقات تکمیلی با توجه به شواهد و قرائن موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۴۰ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

وی افزود: سارق در ادامه تحقیقات یک نفر مالخر که اموال مسروقه را خریداری می کرد به پلیس معرفی کرد که ماموران وی را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۴۰ فقره سرقت در این زمینه خاطرنشان کرد: سارق، خودروهایی را که اکثراً فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر بودند، در محل های کم تردد شناسایی می کرد و اقدام به سرقت محتویات آن ها می کرده است.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با بیان این که پرونده به همراه سارق و مالخر جهت بررسی تخصصی به پلیس آگاهی استان معرفی و تحویل شد، به شهروندان توصیه کرد که هنگام ترک خودروی خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچ و یا قفل پدال و سایر تجهیزات بازدارنده مجهز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از آتش سوزی و اطفای آن در سه روستای شهرستان خبر داد.

سرهنگ “هاشم شعفی” از آتش سوزی در سه روستای این شهرستان خبر داد و افزود: این آتش سوزی موجب خسارات فراوانی به صاحبان ملک و علوفه دام و طیور شده است.

وی افزود: یک مورد از این آتش سوزی ها بدلیل سهل انگاری و بی احتیاطی صاحب خانه در هنگام جوشکاری لوله گاز اتفاق افتاده و باعث آتش سوزی علوفه شده است و علت دو مورد آتش سوزی دیگر در دست بررسی است.

وی در پایان با بیان اینکه آتش سوزی جز بلایای طبیعی است و می تواند خسارات مالی و جانی را در پی داشته باشد از مردم درخواست نمود تا اصول ایمنی را در تمام امورات کاری خود مراعات کنند تا شاهد این گونه آتش سوزی ها نباشیم.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری دو سارق ساختمان های نیمه کاره با ۴۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “صابر عباس زاده” گفت: عوامل گشت کلانتری ۱۳ تبریز حین گشت‌زنی به فردی مظنون شدند و وی را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به پلیس آگاهی تحویل دادند.

وی ادامه داد: متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت که در بررسی های اولیه و با ارائه دلایل و مدارک لازم به ۴۴ فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد که وی نیز در یک عملیات دیگر شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ارزش بیش از یک میلیارد ریالی اموال مسروقه این پرونده عنوان کرد: متهمان با تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند و از آن طریق با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

عباس زاده در آسیب شناسی این بزه ها، اعتیاد شدید متهمان به مواد مخدر و تامین هزینه های آن، عدم رعایت موارد ایمنی از سوی مالباختگان و عدم وجود نگهبان در محل عنوان کرد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از توقیف ۴۵۰ دستگاه خودرو متخلف و کشف ۸۰ دستگاه خودرو سرقتی در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی طی دوهفته گذشته خبر داد.

سرهنگ پاسدار “فرهنگ نوروزی” در تشریح این خبر گفت: تعدادی از رانندگان خودرو با انجام حرکات پر خطر در صدد برهم زدن آسایش و آرامش مردم هستند که نیروی انتظامی با مد نظر قرار دادن حقوق شهروندی و به منظور کاهش تصادفات و افزایش امنیت روانی شهروندان، طرح های ویژه ای برای برخورد با رانندگان متخلف در کلانشهر تبریز به مرحله اجرا درآورده است.

وی افزود: ماموران یگان امداد و کلانتری های تبریز در این راستا طی دو هفته گذشته، ۴۵۰ دستگاه انواع خودرو متخلف را به علت مخدوش نمودن پلاک، نداشتن مدارک ، آلودگی صوتی و… توقیف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ نوروزی خاطرنشان کرد: در بررسی سوابق خودرو های توقیف شده، ۸۰ دستگاه خودرو مسروقه نیز کشف و تحویل مالباختگان شد.

این مقام انتظامی افزود: طرح های عملیاتی در تبریز به صورت شبانه روزی با جدیت هر چه تمام تر در حال انجام است و تامین امنیت و رضایت مندی شهروندان از اولویت های پلیس تبریز است.