آلودگی آجی چای سلامتی مردم تبریز را تهدید می کند
آلودگی آجی چای سلامتی مردم تبریز را تهدید می کند

رضا مسعودی فر در چهارمین نشست کمیته پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست، با اظهار نگرانی از آلودگی تلخه رود (آجی چای) تبریز، افزود: هدایت فاضلاب های خانگی به این رودخانه و ورود روزانه چندین تن لجن توسط لجن کش های شهری موجب آلودگی زیست محیطی این رود شده است. وی اظهار کرد: تلخه رود […]

deرضا مسعودی فر در چهارمین نشست کمیته پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست، با اظهار نگرانی از آلودگی تلخه رود (آجی چای) تبریز، افزود: هدایت فاضلاب های خانگی به این رودخانه و ورود روزانه چندین تن لجن توسط لجن کش های شهری موجب آلودگی زیست محیطی این رود شده است.

وی اظهار کرد: تلخه رود در حریم شهر تبریز واقع شده و کشاورزان از آب این رودخانه برای آبیاری محصولات خود استفاده می کنند که به دلیل آلودگی تهدیدی برای ساکنان منطقه و استفاده کنندگان از محصولات کشاورزی است.

رودخانه تلخه رود به طول بیش از ۲۵۰ کیلومتر از جمله منابع آبی تغذیه دریاچه ارومیه محسوب می شود که از کوهه های بزغوش سرچشمه می گیرد و از غرب تبریز می گذرد.

مسعودی فر با بیان اینکه متولی اصلی در جرایم علیه محیط زیست اداره کل محیط زیست استان است، یادآور شد: بر اساس قانون مجازات اسلامی آلوده کردن هوا توسط واحدهای صنعتی وتولیدی یا خودروها اعم از سبک و سنگین یا دولتی و شخصی، جرم بوده و اعلام جرم نیز بر عهده اداره کل محیط زیست است.

وی ادامه داد: ناوگان حمل بار شهری تبریز نیز باید به رفع نقص خودرو در جهت جلوگیری از آلودگی هوا اقدام نماید.

در این نشست مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نسبت به تکالیف قانونی خود با جدیت عمل نموده و جرایم زیست محیطی را گزارش و پیگیری کند.

همچنین شهرداری تبریز مکلف شد برنامه اجرایی و زمان بندی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا را ارایه کند.