درب تنها کتابخانه شهر آچاچی همچنان بسته است! + تصاویر
درب تنها کتابخانه شهر آچاچی همچنان بسته است! + تصاویر

کتابخانه ای که هزینه آن از محل سفرهای استانی رئیس جمهور تامین و  قرار بود تا در دور چهارم سفر رئیس جمهور وقت کشور به بهره برداری برسد، سرانجام در کارنامه دولتمردان تدبیر و امید قرار گرفت تا در نهایت چیزی جز ساختمان از این محل فرهنگی و آموزشی افتتاح نگردد. تنها کتابخانه شهر آچاچی که در دهه مبارک فجر […]

کتابخانه ای که هزینه آن از محل سفرهای استانی رئیس جمهور تامین و  قرار بود تا در دور چهارم سفر رئیس جمهور وقت کشور به بهره برداری برسد، سرانجام در کارنامه دولتمردان تدبیر و امید قرار گرفت تا در نهایت چیزی جز ساختمان از این محل فرهنگی و آموزشی افتتاح نگردد.

تنها کتابخانه شهر آچاچی که در دهه مبارک فجر سال گذشته با حضور مسئولین شهرستانی و استانی افتاتاح شد، حال بدون نیروی کار و حتی یک جلد کتاب به حال خود رها شده است.

به گفته مسئولین محلی نبود نیروی کار مستقر و دائمی در محل این کتابخانه باعث شده تا صدها کتاب اهدای شهروندان به این کتابخانه نیز در محل های دیگری نگه داری شود.

گفته می شود عمده مطالبه همشهریان و دانش آموزان آچاچی به دلیل قرار گرفتن در مسر جاده ترانیزیت، وجود یک محل امن و با آرامش برای مطالعه می باشد که این امر در سایه بی توجهی مسئولین محقق نشده است.

به گفته منوچهر جعفری مسئول کتابخانه های عمومی استان در راستای تامین نیرو، در آزمون استخدامی کتابخانه ها دو نفر با با اولویت بومی برای شهرستان میانه پیش بینی شده است، اما در خصوص افزایش عضویت و توسعه فضای فیزیکی اقدامی صورت نگرفته است.

بایستی گفت افتتاح این چنینی و عجولانه که صرفاً برای ارائه بیلان کاری مسئولین رقم زده خورده، باعث شده تا دیدگاه مردم نسبت به مسئولین تغییر کرده و  علاقه و شور زیاد اهالی روستا به کتابخوانی با درهای بسته این کتابخانه بی رونق شده است.

سوال اصلی اینجاست که چرا وقتی امکانات و تجهیزات این کتابخانه و از همه مهم تر نیروی کار آن تامین نشده است، این محل افتتاح می گردد؟!

روستا آچاچی دارای جمعیتی افزون‌ بر سه هزار نفر است که تا کنون از نعمت بهره مندی از فضای مطالعه بی بهره مانده است.

۱ ۲ ۳ ۴ ۵