سوئیس از فردا تحریم‌های ایران را برمی‌دارد
سوئیس از فردا تحریم‌های ایران را برمی‌دارد

دولت سوئیس اعلام کرد با توجه به توافق ایران و ۱+۵ در وین، از فردا تحریم‌های یکجانبه‌ای را که از هنگام اجرایی شدن توافق ژنو تعلیق کرده بود، به کلی لغو می‌کند. در بیانیه دولت سوئیس می‌خوانیم: «شورای فدرال مایل است که اقدام امروز به مثابه حمایت سوئیس از اجرای توافق اتمی و پیشبرد منافع […]

asasدولت سوئیس اعلام کرد با توجه به توافق ایران و ۱+۵ در وین، از فردا تحریم‌های یکجانبه‌ای را که از هنگام اجرایی شدن توافق ژنو تعلیق کرده بود، به کلی لغو می‌کند.

در بیانیه دولت سوئیس می‌خوانیم: «شورای فدرال مایل است که اقدام امروز به مثابه حمایت سوئیس از اجرای توافق اتمی و پیشبرد منافع ما در تعمیق روابط دوجانبه با ایران درنظر گرفته شود.»

ایران و ۱+۵ روز ۲۳ تیر ماه سال جاری، پس از ۱۲ سال مذاکره سخت و فشرده بر سر نحوه حل اختلافات هسته‌ای، به راه‌حل رسیدند و اعلام توافق کردند.

این توافق چند روز بعد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تبدیل شد ولی این قطعنامه در اقدامی بی‌سابقه، برای اجرای خود مهلتی ۹۰ روزه درنظر گرفت و بنا شد کنگره آمریکا در این دوره، بررسی ۶۰ روزه خود را بر روی اعمال کند و در خصوص آن رأی‌گیری کند.

دولتمردان آمریکا بارها به کنگره هشدار داده‌اند که در صورت عدم تصویب برجام، دولت بر اساس قانون اساسی خود را ملزم به ادامه اعمال تحریم‌ها می‌بیند ولی جامعه جهانی دیگر در این مسیر، واشنگتن را همراهی نمی‌کند.