خدمات آتا در فرودگاه تبریز انحصاری نیست/ پوشش خدمات پروازی شمال غرب کشور رسالتپ آتا است
خدمات آتا در فرودگاه تبریز انحصاری نیست/ پوشش خدمات پروازی شمال غرب کشور رسالتپ آتا است

یونس دقیق کیا در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه در محل این شرکت هواپیمایی در تبریز برگزار شد، در واکنش به بحث انحصار پرواز این شرکت در منطقه شمال غرب کشور گفت: این نکته که رسانه‌های محترم از قول مسئولین بیان می‌کنند که خدمات این شرکت هواپیمایی در فرودگاه‌های شمال […]

cیونس دقیق کیا در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه در محل این شرکت هواپیمایی در تبریز برگزار شد، در واکنش به بحث انحصار پرواز این شرکت در منطقه شمال غرب کشور گفت: این نکته که رسانه‌های محترم از قول مسئولین بیان می‌کنند که خدمات این شرکت هواپیمایی در فرودگاه‌های شمال غرب کشور علی‌الخصوص تبریز به‌صورت مطلق انحصاری است، صحت ندارد.

اینکه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های ما را رصد کرده و ایجاد پرسش می‌کنند، برای ما قابل‌احترام و سبب ارتقای ماست، دراین‌ارتباط بحثی نداریم، اما بحث انحصار، موضوعی است که با نوع کارکرد آتا همخوانی ندارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا در ادامه ضمن اشاره به حضور تمامی شرکت‌های هواپیمایی در تبریز با ذکر نام متذکر شد: تفاوت و تمایزی که بعضاً شبهه انحصار را ایجاد می‌کند در اینجاست که سایر خطوط پروازی کشور در تبریز صرفاً پرواز خود را انجام داده و می‌روند، اما مجموعه آتا در این شهر سرمایه‌گذاری کرده، دانش فنی آورده، برای ۳۰۰ نفر در این شهر شغل ایجاد نموده، خلبان، مهماندار و نیروی فنی تربیت‌کرده تا رسالت اصلی‌اش که پوشش خدمات پروازی شمال غرب کشور بوده را انجام دهد.

وی در ادامه به این نکته نیز تأکید کرد که این اتفاق و تمایز بدون همراهی و حمایت تک‌تک مردم آذربایجان امکان‌پذیر نبود.

این نکات در حالی اشاره می‌شود که روز گذشته اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم آغاز عملیات احداث این آشیانه‌های تعمیراتی شرکت هواپیمایی آتا با تأکید بر حمایت از اقدامات این مجموعه گفت: هرچقدر لازم باشد به این شرکت کمک می‌کنیم تا ناوگان جدید و نوی مسافری و باری به سیستم خود اضافه کند.

جبارزاده در این مراسم بابیان اینکه تبریز ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی درزمینه هواپیمایی و فرودگاهی دارد، گفت: این کلان‌شهر به‌عنوان هاب منطقه‌ای برای صادرات کالا، پست و واردات کالا مطرح است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بعد از رفع کامل تحریم‌ها محدودیت‌های موجود برطرف شود، افزود: آذربایجان شرقی نیازهای بالایی برای خدمات هوایی بعد از رفع تحریم‌ها خواهد داشت و باید زیرساخت‌ها از همین‌الان تکمیل شود.

جبارزاده با تأکید بر اینکه مسئولان استانی نیز با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همکاری کاملی خواهند داشت، ادامه داد: این آشیانه‌های تعمیراتی نیز نمونه‌ای نیازهای منطقه شمال غرب است که امیدواریم بعد از ساخت و تجهیز آن‌ها شاهد رونق و توسعه صنعت هواپیمایی استان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی می‌توانند حلقه تکمیلی توسعه فرودگاه‌های استان باشند، ابراز داشت: پتانسیل‌های آذربایجان شرقی بالاست و باید مسئولان و بخش خصوصی دست‌به‌دست هم بدهند تا شاهد رونق و توسعه این استان باشیم.

لازم به ذکر است کلنگ احداث اولین آشیانه‌های تعمیراتی شمالغرب کشور با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز زمین زده شد.