قلعه ضحاک می تواند تخت جمشید آذربایجان باشد
قلعه ضحاک می تواند تخت جمشید آذربایجان باشد

 این قابلیت در قلعه ضحاک وجود دارد که به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود و حتی می توان از این منطقه با نام تخت جمشید آذربایجان نام برد.  حسن مستفید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از دره های سر سبز این منطقه و بخصوص در نزدیکی قلعه ضحاک با عنوان بهشت های گمشده یاد […]

 این قابلیت در قلعه ضحاک وجود دارد که به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود و حتی می توان از این منطقه با نام تخت جمشید آذربایجان نام برد.

 حسن مستفید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از دره های سر سبز این منطقه و بخصوص در نزدیکی قلعه ضحاک با عنوان بهشت های گمشده یاد می شود، افزود: در شهرستان هشترود بیش از ۱۰ اثر تاریخی و گردشگری وجود دارد که باعث شده مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه افزایش یابد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ افزود: ابعاد مظلومانه این توافق آن چنان که باید و شاید تبین نشده است. این تلاش ها درست است که از ۱۲ سال پیش آغاز شده بود ولی در ۱۲ ماه آینده با تدابیر دولت تدبیر و امید و توصیه های داهیانه رهبر معظم انقلاب و حمایت های همه جانبه مردم به نتیجه مثبت ختم شد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تحت عنوان نرمش قهرمانه،اصول این مذاکرات را تبیین و ترسیم کردند.

فرماندار شهرستان هشترود ادامه داد: مسئولان در سال های گذشته،  روند مذاکرات هسته ای را به سمتی پیش بردند که اکثر کشورهای دنیا این حق را برای ما به رسمیت نشناختند ولی در سایه تلاش دستگاه دیپلماسی در حال حاضر برترین قدرت های جهانی این حق را برای ما به رسمیت شناخته اند.

 مستفید تصریح کرد: مذاکرات هسته ای باعث شد که  علاوه بر اقناع کشورهای دنیا مبنی بر اینکه دنبال دستیابی به  سلاح هسته ای نیسیتیم و نبودیم گفت:  به یک گفتمانی دست یافتیم که رسانه های جهان جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور صلح طلب معرفی کردند که بیش از ۹۰ کشور جهان در حال حاضر این حق را به رسمیت شاخته اند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد اعضای کنگره آمریکا موافق دستیابی به توافق هسته ای هستند و روز به روز بر تعداد آنان نیز افزوده می شود.

وی با تبریک روز خبرنگار و بیان اینکه خبرنگاران آیینه تمام نمای مردم هستند، گفت:  خبرنگاران در راستای حل مشکلات جامعه در تمامی حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و .. مسائل را بدون سانسور منعکس کنند.

وی یادآور شد:۱۰ مکان تاریخی و گردشگری نیز در این منطقه و شهرستان وجود دارد.