مرغ زیر ۷۰۰۰ تومان برای تولیدکننده ضرر است
مرغ زیر ۷۰۰۰ تومان برای تولیدکننده ضرر است

صفدر پیرمرادی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار تن مرغ گوشتی صادر شد افزود : باتوجه به تولید حدود ۳ میلیون تن مرغ گوشتی در کشور و مازاد تولید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی ، صادرات این میزان رقم بالایی نیست هرچند مشکلات منطقه ای و تحریم ها علت کاهش صادرات […]

صفدر پیرمرادی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ تا ۶۰ هزار تن مرغ گوشتی صادر شد افزود : باتوجه به تولید حدود ۳ میلیون تن مرغ گوشتی در کشور و مازاد تولید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی ، صادرات این میزان رقم بالایی نیست هرچند مشکلات منطقه ای و تحریم ها علت کاهش صادرات مرغ گوشتی بود که  امیدواریم با لغو تحریم ها ، صادرات ما افزایش یابد .

وی با اعتقاد به این که صنعت مرغداری دین خود را متناسب با اقتصاد مقاومتی ادا کرده و نباید تولیداتش را با زیان بفروشد، گفت : برای اینکه تولید کننده زیان نبیند باید گوشت مرغ به قیمت هرکیلو ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

پیرمرادی افزود: قیمت تمام شده تولید هرکیلو مرغ زنده ۴۸۰۰ تومان است که در برخی موارد کیلویی ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان فروخته شد که مابه التفاوت آن زیان تولید کننده است.

وی ابراز امیدواری کرد، دولت ترتیبی اتخاذ کند تا تولیدکنندگان مرغ گوشتی زیان نبینند چرا که در صورت ادامه این روند چرخه این صنعت بطور کلی متوقف می شود.