محمدرضا نادری افزود: این کمیته کار را شروع کرده و تا هفته آینده برنامه های خود را نهایی خواهد کرد و بعد از آن این برنامه ها برای اجرا به دستگاهها و ادارات کل زیرمجموعه گمرک ابلاغ خواهد شد. وی افزود: رویکرد اصلی این کمیته خدمات بیشتر در بخش صادرات و ترانزیت و ارائه تسهیلات […]

محمدرضا نادری افزود: این کمیته کار را شروع کرده و تا هفته آینده برنامه های خود را نهایی خواهد کرد و بعد از آن این برنامه ها برای اجرا به دستگاهها و ادارات کل زیرمجموعه گمرک ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: رویکرد اصلی این کمیته خدمات بیشتر در بخش صادرات و ترانزیت و ارائه تسهیلات بیشتر به واحدهای تولیدی در این جهت خواهد بود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: یکی از موضوعاتی که خدمات رسانی گمرک را در پسا تحریم ارتقا می دهد هماهنگی با سازمان های همجوار برای ارائه خدمات در ساعات بیشتر و حتی ارائه خدمات شبانه روزی در مرزهای زمینی و هوایی است که آن را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت: از برنامه های آنی این کمیته تفویض اختیارات بیشتر به گمرکات اجرایی است تا صادرات تسهیل شود و واحدهای تولیدی خدمات روانتر و سریع تری را برای صدور کالاهای خود به مقصد کشورهای دیگر به دست بیاورند.

تراز تجارت خارجی ایران در چهارماه اول سال مثبت بود

به گزارش تسنیم معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: در چهارماه اول امسال تراز تجارت خارجی ایران مثبت ۱۹۳ میلیون دلار بود.

نادری افزود: در این مدت حجم مبادلات خارجی کشور بدون احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی ۲۷ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار بود.

وی گفت: در این مدت ۱۳ میلیارد و ۸۲۲ میلیون دلار مربوط به واردات کالا به کشورمان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰٫۱۸ درصد کاهش نشان می دهد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: در همین مدت ۱۴ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال کالا به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد که این کاهش عمدتا به خاطر کاهش ارزش برخی اقلام متاثر از کاهش قیمت نفت است.

نادری گفت: در این مدت چین بزرگترین صادرکننده کالا به ایران بود و بعد از آن کشورهای امارات عربی متحده، کره جنوبی، ترکیه و هند بیشترین سهم واردات به ایران را از آن خود کردند.

وی افزود: چین در این مدت بزرگترین مقصد صادرات ایران محسوب می شود و بعد از آن عراق ، امارات عربی متحده، هند و افغانستان بزرگترین مقاصد صادراتی ایران محسوب می شود.