ثبت ملی کباب بناب باعث رونق گردشگری این منطقه می شود / افق روشنی برای گردشگری کشور ترسیم شده است
ثبت ملی کباب بناب باعث رونق گردشگری این منطقه می شود / افق روشنی برای گردشگری کشور ترسیم شده است

مسعود سلطانی فر امروز در اولین جشنواره ملی کباب بناب افزود : غذای سنتی هر منطقه ای نشان از فرهنگ هر ملیت است ، و برگزاری جشنواره های فرهنگی در معرفی این هویت و میراث بومی تاثیر ارزنده ای خواهد داشت. سلطانی فر ضمن تبریک ، ثبت ملی کباب بناب به مردم آذربایجان ، ادامه […]

مسعود سلطانی فر امروز در اولین جشنواره ملی کباب بناب افزود : غذای سنتی هر منطقه ای نشان از فرهنگ هر ملیت است ، و برگزاری جشنواره های فرهنگی در معرفی این هویت و میراث بومی تاثیر ارزنده ای خواهد داشت.

سلطانی فر ضمن تبریک ، ثبت ملی کباب بناب به مردم آذربایجان ، ادامه داد : با تلاش ها و جدیت مردم و مسئولان آذربایجان کباب بناب به عنوان غذای این سنتی این منطقه در فهرست آثار معنوی به ثبت ملی رسید و ثبت ملی این غذا باعث شور و نشاطی در میان مردم شده است که امیدواریم در رونق تجاری و اقتصادی این منطفه نیز تاثیر گذار باشد.

وی همچنین گفت: کباب بناب به دلیل مرغوبیت مواد اولیه ، استفاده از سلیقه و ذائقه مشتری و همچنین روش پخت سنتی آن  ، این کباب را از سایر کباب های پخت شده در سطح کشور متمایز کرده است و امیدواریم این غذا در کل کشور عرضه شود و همچنین فعالان  کباب بناب در سطح بین المللی نیز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به برندهای مطرح صنایع غذایی دنیا ، یاد آور شد: همانطور که برندهای معتبر غذایی در دنیا مرغوبیت اصلی آن غذا و طعم لذیذ خود را حفظ کرده اند انتظار می رود با رونق و ایجاد نمایندگی های فروش در سطح بین المللی شاهد رونق این غذای سنتی در کل دنیا باشیم.

معاون رئیس جهور  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید پس از گذشت دو سال از طول عمر خود به بخش قابل توجهی از وعده های انتخاباتی عمل کرده است ، گفت : دولت پس از گذراندن یک دوره طولانی با یک منازعه سیاسی و حقوقی در مقابل دشمنان ایران اسلامی که به صورت ظالمانه ایران را تحریم کرده بودند ایستادگی کرد و پس از ۲۲ ماه مذاکره نفس گیر و با حمایت های مقام معظم رهبری توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای مردم ایران زمینه فرو ریختن پایه های تحریم را فراهم کرده و کشور را در آستانه تحولی روشن قرار دهد.

سلطانی فر ادامه داد: ایران کشور بزرگی بوده و هست و کشور بزرگی خواهد ماند و نقش خودش را به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه  و به عنوان محور حرکت کشورهای اسلامی ایفا خواهد کرد.

وی وظیفه بعدی دولت را پس از بازپسگیری حق کامل مردم ایران در سطح بین المللی ایجاد شرایطی عنوان کرد که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان میراث فرهنگی ، حفظ میراث ملموس ، ناملموس و معنوی است ، اذعان کرد : ما در کشوری زندگی میکنیم که به واسطه وجود یک میلیون بنا ، سایت ، محوطه و مکان تاریخی به یک موزه بزرگ تبدیل شده است و ما در طول  ۸۵ سال گذشته توانستیم ۳۵ هزار از این تعداد را به ثبت ملی برسانیم. بر همین اساس اهمیت  سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، افزایش می یابد و ما باید با استفاده از این پتانسیل شرایط جذب گردشگر را فراهم کنیم.

مسعود سلطانی فر ادامه داد : توسعه فعالیت های گردشگری از اهداف دولت است و آقای رئیس جمهور نیز به این موضوع توجه ویژه ای دارند ولی به دلیل شرایط خاص تحریم که در سال های گذشته به وجود آمده بود کشور ما نتوانسته است جایگاه گردشگری خود را در دنیا به دست آورد.

وی همچنین گفت : کشور ما با توجه به وجود آثار تاریخی و پتانسیل های گردشگری در بین ۱۵ کشور اول دنیا قرار گرفته ولی با توجه به شرایط خاص در سال های گذشته رتبه ۴۵ دنیا در ورود گردشگر و رتبه ۳۵ کشورهای دنیا از لحاظ کسب درآمد گردشگری را دارد.

وی با اشاره به موفقیت مهم دستاورد هسته ای ابراز امیدواری کرد در سال جاری و سال های آینده شاهد رونق جذب گردشگر و سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باشیم و انتظار می رود در افق ۱۴۰۴  درآمد گردشگری کشورمان به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی یاد آور شد : پساتحریم آینده ی روشنی در حوزه گردشگری برای کشورمان ترسیم کرده است و امیدواریم توسعه گردشگری موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور باشد.